Les mer på Line Marions fitnessblogg!


- Trening under svangerskapet gjør at du får en lettere graviditet, en enklere fødsel og det er lettere å komme tilbake igjen i form etter fødsel, sier Kvinneguidens treningsekspert, personlig trener og livsstilscoach, Line Marion Nielsen Kjøniksen.

Denne gangen viser hun deg noen øvelser for mage og rygg som også går på rumpe og lår:

Se video her!


Første øvelse heter bekkenhev.
  • Vær obs på at du ikke bør ligge lenge på ryggen etter fjerde svangerskapsmåned. Sett deg derfor opp i pausene.
  • Ligg på en myk matte, bena godt plantet i gulvet og hev deretter bekkenet opp så langt du klarer.
  • Senk rolig ned, pust ut på vei opp og inn på vei ned.
  • Pass på at du ikke blir liggende nede på gulvet i mellom.
  • Gjør øvelsen tre ganger med 12-15 repetisjoner. En annen øvelse som er fin for kjernemuskulatur, spesielt korsrygg, rumpe og lår kalles diagonalløft.
  • Gå ned på alle fire på en matte.
  • Løft motsatt arm og motsatt ben, strekk deg så lang du er og ned igjen.
  • Bytt side og gjør det samme, pust ut når du strekker deg.
  • Er balansen vanskelig, gjør ene siden ferdig før du bytter over. - Utfør gjerne begge øvelsene tre til fire ganger i uken, sier Line Marion.
Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!