Les mer på Line Marions treningsblogg!



- For at svangerskapet skal gå så lett som mulig, hjelper det å trene. Det forebygger mot mange forskjellige plager som er vanlige under en graviditet, forteller Kvinneguidens treningsekspert og personlig livsstilscoach, Line Marion Nielsen Kjøniksen.

Det er flere øvelser du kan bruke under svangerskapet, for eksempel bekkenvipp på ball.
  • Sitt på en ball, dra magen litt inn.
  • Tippe bekkenet fram og tilbake slik at ballen ruller under deg.
  • Når du kjenner at du klarer å myke opp bekkenet, får du god blodsirkulasjon.
  • Vær forsiktig om du har smerter og start med lite utslag. Gjør øvelsen tre ganger med 12-15 repetisjoner.
  • En annen fin øvelse for bekkenet er øvelsen kalt firfotstående bekkenvipp.
  • Still deg på alle fire med skulderbredde og hoftebredde i avstand.
  • Dra magen litt inn og vipp bekkenet fram og tilbake.
  • Gjør øvelsen tre ganger med 12-15 repetisjoner.
  • - Jeg anbefaler at gravide trener styrke for bekkenet tre til fire ganger i uken, gjerne daglig dersom du opplever ubehag, sier Line Marion.
Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!