Det antas dermed at jakken vil bli et populært ikon og samlerobjekt. Jakken er en spesialutgave av den populære Lofoten-serien, spesielt ettertraktet blant snowboardere og ekstremsportsutøvere.

Det amerikanske selskapet Apple har de siste årene opplevd en formidabel suksess med sin digitale musikkspiller iPod. Tidligere har Apple samarbeidet med velrenommerte internasjonale selskaper som Oakley, Burton, Spider og Gucci. Norske Norrøna er den første skandinaviske aktøren som integrerer iPod i et tilleggsprodukt.
Resultatet av samarbeidet er en røff og funksjonell utendørsjakke med innebygd iPod-teknologi. Uten at du engang behøver å ta av deg hanskene, kan du nå styre iPoden ved
hjelp av noen enkle tastetrykk på utsiden av jakkeermet. Jakken er dessuten kuldeisolert,
ettersom man normalt bør være forsiktig med å bruke en iPod i mer enn 10 minusgrader.
Den norske utendørsjakken er designet i Norge og utviklet i samarbeid med utviklingsavdelingen til Apple i California.

- Elektronikk i klær er fremtiden. Spesielt vil nok dette slå an i land hvor det er kaldt, slik
som her i Norge, sier daglig leder Jørgen Jørgensen i familiebedriften Norrøna. Han tror
iPod-jakken, kalt Lofoten, spesielt vil bli populær blant freeridere og andre utendørsentusiaster.
- Interessen for iPod er formidabel i Norge og har endret måten vi forholder oss til musikk på.
Produktet forener vår nye digitale livsstil med våre sterke utendørstradisjoner, sier daglig leder Arne Odden i Apple Norge. Samarbeidet representerer en spennende kontrast: Norrøna er noe av det mest norske vi har - inspirert av norsk natur, fjelltopper og friluftsliv, mens
Apple er amerikansk høyteknologi, sier Odden videre.

De 50 første iPod-jakkene, kalt Lofoten, kommer på markedet i desember, og vil ha en
introduksjonspris på 4300 kroner. Målet er å lansere dem på det internasjonale markedet i
øpet av høsten 2006. Jakken kommer i to farger: Gul og sort.
Norrøna startet nylig ekspansjonen utenfor Skandinavia, og er nå inne i markeder som
Sveits, Tyskland, Østerrike, Frankrike, Spania og Italia. Norrøna spiller i sin kommunikasjon
bevisst på Norge, norsk natur og lange tradisjoner med røft, kaldt vær.

Kilde: Norrøna

Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!