Våren bringer oss lysere dager og lettere klær, som kanskje har blitt trangere enn i fjor..? Heldigvis er det fortsatt tid til å kvitte seg med ekstra vinterkilo!

Musikk

Musikk er for mange viktig når man trener. Enten du liker å trene i grupper eller nøyer deg med egentrening kan musikk på øret, riktig rytme og melodi få deg til å satse hardere og trene lengre.

Finn frem favorittmusikken din og samle den på mp3-spilleren din, så skal du se at treningen din går lettere. Dersom du er lei av den samme gamle musikken på gruppetreningene, vil instruktørene sette pris på tilbakemeldinger fra deg og da vil de helt sikkert bytte ut musikken etter en stund.

Kjendismetoder

Hollywoodkjendiser har tonnevis med slankehemmeligheter og nye metoder de prøver på året rundt, men noen ting er enkle å implementere i hverdagen.

  • Demi More spiser for eksempel svisker når hun vil ha noe godt.
  • Jennfier Lopez lukter på grapefruktolje når hun får lyst på snop!
  • Cindy Crawford bruker eddik eller balsamico på salaten sin istedenfor dressing.


  • Perfekt diett

    Letingen etter den perfekte slankedietten er som å lete etter de perfekte jeansen, men sannheten er at det bare er en ting som virker; å spise mindre enn du forbrenner. Dersom du er usikker på hvor mye kalorier du får i deg kan du bruke en kalorikalkulator, slik at du får oversikt. Da er det også lettere å holde seg motivert!

    Vårrengjøring

    Det er mye som kan friste i hverdagen, men dersom du fjerner alt som kan friste deg, vil dette gjøre det lettere for deg å gå ned i vekt.

  • Fjern all usunn snacks fra kjøkkenet og bytt det ut med frukt og grønnsaker.
  • Sett deg inn i og prøv å forstå hva som fører til at du overspiser og bruker mer penger på usunn mat.
  • Slanking blir lettere dersom du ser for deg "den idelle deg" før du handler på impuls.


  • Små porsjoner

    Visste du at du faktisk kan spise det meste av den maten du elsker?

    Alt du behøver å gjøre er å begrense mengden. Ikke forby matvarer, det får de fleste av oss til å få enda mer lyst på usunn mat. Husk også å kjenne etter metthetsfølelsen, slik at du ikke fyller på med ekstra mat når du egentlig ikke er sulten.



    Kilde: Yourtotalhealth.com



Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!