Økologisk leskedrikk til Norge
Norske forbrukere får snart et økologisk alternativ til brus.
Det gjelder også andre leskedrikker med kunstige tilsetningsstoffer. Om kort tid er tyskproduserte Bionade på plass i butikkhyllene.
- I Tyskland har Bionade allerede blitt den tredje mest solgte leskedrikken, og trenden sprer seg til stadig flere europeiske land. I år forventes salget å bli på 200 millioner flasker, sier daglig leder Christian Nielsen i Mat & Vin Distribusjon AS, som importerer den nye tørsteslukkeren til Norge.
Han tror mange norske forbrukere vil være interessert i å velge sunnere også når det gjelder leskedrikker. Prismessig vil Bionade konkurrere mot vanlig brus.
Alkoholfritt
Bionade lages i en rekke smaksvarianter.
De som først kommer til Norge er Hyllebær, Litschi, Urter og Ingefær-Appelsin. I butikken vil leskedrikken bli solgt i halvliters plastflasker. Hoteller og restauranter vil få levert 0,33 liters glassflasker.
- Fremstillingen av Bionade skjer gjennom en gjæringsprosess hvor det ikke dannes alkohol, men glukonsyre. Produksjonen foregår økologisk, uten bruk av kunstige tilsetninger, og i henhold til den tyske renhetsloven for brygging av øl, sier Christian Nielsen.
Bred målgruppe
Smaken stammer helt og holdent fra den naturlige aromaen i den frukten som har gitt navn til hver smaksvariant. Målgruppen for den nye produktserien er både barn, ungdom og voksne.
- Vi er nå i dialog med de store dagligvarekjedene og en rekke serveringssteder for å legge til rette for en bredest mulig distribusjon av Bionade i Norge.
Ved juletider regner vi med at nordmenn flest har fått mulighet til å prøve produktet, sier Christian Nielsen i Mat & Vin Distribusjon AS.
- I Tyskland har Bionade allerede blitt den tredje mest solgte leskedrikken, og trenden sprer seg til stadig flere europeiske land. I år forventes salget å bli på 200 millioner flasker, sier daglig leder Christian Nielsen i Mat & Vin Distribusjon AS, som importerer den nye tørsteslukkeren til Norge.
Han tror mange norske forbrukere vil være interessert i å velge sunnere også når det gjelder leskedrikker. Prismessig vil Bionade konkurrere mot vanlig brus.
Alkoholfritt
Bionade lages i en rekke smaksvarianter.
De som først kommer til Norge er Hyllebær, Litschi, Urter og Ingefær-Appelsin. I butikken vil leskedrikken bli solgt i halvliters plastflasker. Hoteller og restauranter vil få levert 0,33 liters glassflasker.
- Fremstillingen av Bionade skjer gjennom en gjæringsprosess hvor det ikke dannes alkohol, men glukonsyre. Produksjonen foregår økologisk, uten bruk av kunstige tilsetninger, og i henhold til den tyske renhetsloven for brygging av øl, sier Christian Nielsen.
Bred målgruppe
Smaken stammer helt og holdent fra den naturlige aromaen i den frukten som har gitt navn til hver smaksvariant. Målgruppen for den nye produktserien er både barn, ungdom og voksne.
- Vi er nå i dialog med de store dagligvarekjedene og en rekke serveringssteder for å legge til rette for en bredest mulig distribusjon av Bionade i Norge.
Ved juletider regner vi med at nordmenn flest har fått mulighet til å prøve produktet, sier Christian Nielsen i Mat & Vin Distribusjon AS.
- Les mer på Helseinfonett.no
Denne saken ble første gang publisert 17/10 2007, og sist oppdatert 30/04 2017.