Når nordmenn er på reisefot legger vi igjen 1 milliard i minibaren. Samtidig innrømmer 20 prosent å ha lurt seg unna regningen. Nordmenn er på verstingtoppen når det kommer til snylting i minibaren.

Føler oss snytt

Den lille baren er like dyr som den er vanedannende. Til tross for at det er allment kjent at prisene er stive, benytter vi oss likevel ofte av tilbudet. Hele 65 prosent av nordmennene bruker minibaren når de er ute og reiser. Dette kommer frem av en uformell internasjonal undersøkelse utført for Hotels.com i åtte europeiske land.

Menn vil ha sexy pakker

Flere hoteller har begynt prøvd å utvide minibarsortimentet med originale tilbud. For eksempel kan gjester på det fem-stjerners hotellet Dylan Hotel i Dublin åpne minibaren sin å finne en "Kama Sutra pakke" som blant annet inkluderer en fjær, øyebind og massasjeoljer.

Lignende tilbud har tre-stjerners hotellet Catalina Hotel i Miami som tilbyr gjestene å bestille personifisert minibar, hvor man blant annet kan velge en CD med Barry White, kroppsmaling, Champagne og pisket krem.

Dette er noe som kunne falt norske menn i smak, for hele 43 prosent svarer at de gjerne kunne tenke seg å finne massasjeolje i minibaren, kun 19 prosent av kvinnene svarer det samme. Kvinnene vil mye heller finne sunn snacks¿

Påfyll til kvelden

Nesten 50 prosent av nordmennene benytter seg av minibaren på kvelden. Og på Jameirah Lowndes Hotel i Knightsbridge tilbys Happy-hour i minibaren fra kl 22.00 til 24.00, med 30 prosent rabatt på alle varer.
Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!