Ukens høydepunkt på kurset er når kurslederen tar "samtalerunden" og forteller hvor mye hver enkelt har gått ned siden sist. Noen hadde stått ganske i ro, og enkelte hadde gått ned over to kilo. Så forteller hver enkelt litt om hvordan den siste uka har vært. Noen har hatt masse å gjøre med seminarer og kurs og dermed ikke hatt så lett for å følge programmet, andre har hatt en vanlig uke hjemme og har vært veldig flinke med å telle hver eneste kalori.

Utover kvelden ble det også en del snakk om hvor viktig det er med trening. Med trening menes ikke bare treningsstudio, lange joggeturer og aeribictimer. For en som feks ikke er vant til å bevege seg noe er en tur på ti-femten minutter ett par dager i uka en stor utfordring og trimaktivitet.

I kursboka vår er det et skjema der vi ut i fra en tabell kan finne ut hvor lenge vi må gå, sykle, jogge, svømme, sparke fotball eller danse for å forbrenne 200 kcal. For hver 200 kcal vi forbrenner ved trenig får vi et "treningspoeng", og målet er å få minst sju treningspoeng hver uke. Jeg har ikke klart å komme opp i så mange hverken denne eller forrige uke, men jeg har definitift trent mer enn hva jeg gjorde før. Skal ikke så mye til for å gå fra "ikke noe" til "noe" ;)

Må si motivasjonen til å være flink videre virkelig økte da vekta viste så stor nedgang denne uken også. For jeg har jo faktisk spist meg god og mett til alle måltider hele tiden, og allikevel går jeg ned så mye!

Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!