Gjennomtenkt.
Det første du bør gjøre er å tenke gjennom hvilke behov du har og hvilke filer du bruker mest.

Nye mapper.
Opprett nye mapper. Bruk gjerne standardmappen "mine dokumenter" som utgangspunkt og del den opp i forskjellige emner.
Mappene opprettes ved å høyreklikke der du vil ha mappen, velge "ny" og "mappe". Gi mappene tydelige navn.

Filene.
Nå kan du begynne å sortere filene/dokumentene dine inn i de nye mappene. Vær nøye med å gi dem tydelige navn, da er det lettere å finne frem til det du leter etter.
Om du har gamle filer/dokumenter som du ikke tør å slette, så kan du lage en egen mappe til disse. Kall den f.eks "Arkiv" og gi deretter filene skikkelige navn. Alternativt kan du brenne en CD med disse filene.

Vedlikehold.
Pass på at du lagrer fremtidige filer i riktig mappe. Og opprett nye mapper etter behov.
Utenom at det er lettere å finne frem til det du skal bruke, så er det også mye enklere å ta backup når alt ligger på riktig sted.

Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!