Dette er Matro

Mills startet Matro-initiativet våren 2015, for å sette kostholdshysteriet på dagsorden, og hjelpe folk ta tilbake et sunnere og mindre komplisert forhold til mat. Flere lever så sunt at det blir usunt, og for mange er måltidet mer preget av stress, usikkerhet og dårlig samvittighet enn selve maten og trivselen rundt bordet.

Matro handler om å senke skuldrene. All mat trenger ikke være lagd fra bunnen for å være både sunn og god.

Mat- og merkevarehuset Mills er et familieselskap på Grünerløkka i Oslo med røtter tilbake til 1885. Mills produserer matvarer under merkevarene Melange, Mills, Delikat, Soft Flora, Vita hjertego’ og Stryhns.

Les mer på mills.no/matro

Matro-spillet er et engasjerende og befriende enkelt spill for hele familien. Dette spillet gjør måltidet til en lek, og legger utdaterte bordskikkregler tilbake i skuffen.

Her kan du stjele mat fra naboens tallerken eller spis mat med øynene lukket, samtidig som du lærer morsomme fakta om mat - som du kanskje ikke visste fra før.

Hvem blir den heldige vinneren, som får bestemme dessert neste dag, eller hvem som skal ta oppvasken?

Matro-spillet er utviklet av Mills, Egmont, pedagoger og barnefamilier, og selges i alle ARK-butikker fra og med august. Men allerede nå kan du bli den heldige vinneren av denne morsomme nyheten.

Alt du trenger å gjøre for å vinne et av de fem spillene vi sitter på er å svare på et enkelt spørsmål.

 

Hvem står bak initiativet Matro?

 

Vet du svarer sender du oss en epost til kvinneguiden.matro@egmont.com og du er med i trekningen.

 

Vinnerne trekkes den 1. august. Lykke til.

Les hele saken

Susanne Kaluza, redaktør

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!