Som sjefdesigner leder Suzanne Svanteson et lite, sammensveiset team av designere. Deres oppgave er å fokusere på fremtiden og jobbe frem nye trendkonsepter, for eksempel hvilke farger som skal dominere plaggene og hvordan silhuettene skal se ut. Det blir en god del analyse av omverdenen og inspirasjonsreiser til motebyene i verden. Fire ganger per sesong presenteres et nytt konsept for produktdesignere, innkjøpere, grafikere og markedsavdelingen. Det er et teamarbeid mellom alle avdelinger.

- Vår designprosess er i bevegelse fra den første inspirasjonsreisen til plagget henger i butikken, sier Suzanne.

Som i de fleste andre store kjeder, slutter aldri jobben med å komme med nye kolleksjoner og skissere frem nye plagg.

- Vi lager to grunnkolleksjoner, en høst og en vår, og disse bygger vi videre på. En kolleksjon blir aldri ferdig, vi justerer og tilpasser den mens vi går. Vi prøver å ha én trend som er rolig fargemessig, og én som er litt sterkere. Vi vil ikke sette en alder på kundene våre, men ønsker å selge til alle. Den største utfordringen er å finne plagg som kan tiltale mange.

Gina Tricot Gina Tricot=

Gina Tricot Gina Tricot

Les hele saken