Vi i Vektkonsulentene jobber hele tiden hardt for å optimalisere produktet, og det vil vi alltid fortsette med.

I det siste har vi fokusert mye på å forenkle de faste ukemenyene. Kom-i-gang-uken er blitt ny, nå finner du blant annet helt enkle lunsjer her, som "Brød med egg og grønnsaker". Disse fungerer supert som matpakker, eller som retningslinjer når du skal velge mat i kantinen.

Det er færre ingredienser, og vi har lagt inn tips i oppskriftene om hvilke ingredienser du kan velge å droppe eller erstatte med noe annet.

Handlelisten er dermed også blitt mye bedre, test å skrive den ut nå.

Det samme gjelder utskrift av oppskriftene, og utskrift av ukemeny. Nå får du alle oppskriftene enkelt opp med bilde, ingredienser og beskrivelse, 4 stk per side.

Det aller nyeste nå er et helt nytt hovedmenypunkt: Mitt vekttap.

Her, under Mine kroppsmål, kan du nå registrere cm-mål for blant annet armer, bryst, midje, hofter og lår.

Det gir deg en super oversikt over hvordan kroppen din faktisk forandrer seg. Av og til står vekten stille, mens målene minker. Det gir god motivasjon!

Under Mitt vekttap registrerer du vekt, og ser en oversikt over utviklingen fra du startet programmet og til i dag. Her kommer snart fine grafiske kurver med, så det blir enda enklere å se utviklingen.

Under Min dagbok kan du skrive inn hvordan dagen din har vært. Noe du har lært, som du må passe på å unngå en annen gang? Eller noe du er spesielt stolt over?

Det siste underpunktet er Min trening. Her er en oversikt over all trening du har registrert i kostdagboken, uke for uke. Det er også en totaloversikt, så du kan se hvor mye du har trent siden du startet programmet.

NYE MÅL: Under ""Mitt vekttap"" kan du nå blant annet registrere kroppsmålene dine.

Skriv ut handleliste

Tidligere i høst lanserste vi funksjonen "Skriv ut handleliste". Denne finner du i Kostdagboken. Alle ingrediensene i alle oppskriftene som ligger i kostdagboken din legges sammen, men du velger selv hvilke dager som skal tas med på listen av gangen.

Trykk på "Skriv ut handleliste", trykk på de dagene i kalenderen som kommer opp som du vil skal være med (disse blir markert blå), og trykk til slutt "Skriv ut". En pdf som heter "Shopping list" blir nå lastet ned på enheten din. Åpne den og velg "Skriv ut" på vanlig måte.

Vi jobber nå med å gå gjennom alle oppskrifter og ingredienser på nytt, så det skal bli færre ingredienser og like måleenheter. Dette vil forenkle handlelisten betraktelig.

Vektkonsulentene

FULL OVERSIKT: Skriv ut ukeplanen, så har du alle oppskriftene tilgjengelig. © Vektkonsulentene

Skriv ut ukeplan

Mange har etterlyst en funksjon for å skrive ut alle oppskriftene i kostdagboken. Det er vi nå glade for at vi kan presentere!

Ikonet finner du i kostdagboken.

Trykk på "Skriv ut ukeplan". Ukeplanen lastes nå ned som en fil på enheten din. Åpne den, og skriv den ut på vanlig måte.

Du får alle oppskriftene til 1 dag på hver side, altså 4 oppskrifter per side.

Vektkonsulentene

SMÅSULTEN? Alt du spiser mellom hovedmåltidene kan du registrere som ekstra mellommåltid. © Vektkonsulentene

Legg til mellommåltid

Mange etterlyste mulighet for å legge inn flere måltider per dag i kostdagboken. Funksjonen "Legg til mellommåltid" finner du under hver dag i kostdagboken din. Trykk på denne knappen, skriv inn en og en ingrediens i feltet "Skriv ingrediens", velg riktig mengde/måleenhet, og trykk på den grønne knappen "Legg til mellommåltid". Nå ligger måltidet der, under dagens fire faste måltider. Du kan legge inn så mange ekstra mellommåltider du vil per dag. Kalorier og næringsinnhold fra mellommåltidet legges til dagens og ukens totale kalori- og næringsinnhold.

NB: Hvis du vil registrere et eget måltid i stedet for ett av måltidene som allerede ligger i kostdagboken, bruker du ikke denne funksjonen. Da er det bedre å enten slette måltidet du ikke vil spise (trykk på det røde krysset som kommer opp i bildet når du markerer måltidet), eller bare trykk på selve måltidet. Under det store bildet vil du da finne knappen "Registrer måltid". Her kan du registrere din egen mat, og når du velger "lagre", vil dette måltidet erstatte det som tidligere lå i kostdagboken.

Lær deg kostreglene

Er du på farten, spiser lunsj i kantina på jobben, eller middag ute på restaurant, passer det gjerne ikke å lage måltidet som ligger i våre faste menyer. Derfor har vi lagt inn reglene for kostprogrammet vårt. Disse finner du under Hjelp i hovedmenyen, og Lær om ukeplaner, matgrupper og kostregler (under alle matgruppene). Disse reglene er enkle å følge, og vil gjøre det mye lettere å følge programmet hver eneste dag, uansett hva du skal.

Vektkonsulentene

NYTT MENYPUNKT: Alt om trening finner du nå under ""Mosjon"". © Vektkonsulentene

Nytt mosjonspunkt

I hovedmenyen finner du nå det nye menypunktet "Mosjon". Her har vi samlet all informasjon om trening. Du finner program for styrkeøvelser med bilder til hver øvelse, kondisjonsprogram - og veldig mange nyttige råd og tips. Oversikten er lagt opp etter ulike nivåer. Finn ditt nivå, og bytt til neste nivå etter hvert.

Vektkonsulentene

LAG SELV: Opprett din egen gruppe og inviter med andre medlemmer. Kanskje får du en ny venn for livet? © Vektkonsulentene

Opprett og meld deg inn i private grupper

Nå kan du også lage egne private grupper, som bare er åpne for de du ønsker å kommunisere med.

Under "Grupper" i hovedmenyen trykker du på "Opprett gruppe". Helt nederst krysser du av om det skal være en åpen eller privat gruppe.

Hvis du oppretter en privat gruppe, vil du få en epost med forespørsel dersom noen ønsker å bli med i gruppen din. I eposten er det en link der du kan godkjenne eller avvise forespørselen.

Du kan også invitere medlemmer til å bli med i gruppen din, da vil disse få en epost med en forespørsel om å melde seg inn.

Gruppeaktivitet

Nytt er det også at du nå vil få beskjed hver gang det har vært aktivitet i en gruppe du er med i.

Dette vises ved et tall i menypunktet Grupper i hovedmenyen når du logger deg inn.

Står det for eksempel et lite 3-tall her, betyr det at det er skjedd 3 ting i noen av gruppene du er med i (for eksempel nye innlegg).

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!

12 supre slanketips

Aldri mer overspising

Har du til vane å overspise, for så å føle deg elendig etterpå? Slik får du kontroll en gang for alle.

5 tips til sunnhet og velvære

Maks helsegevinst i ferien

Nå ønsker vi oss aktive feriedager med påfyll av energi! Her er tipsene kroppen din vil elske.