G-sport har er landets største sportskjede, men ikke på nett. Det kan det bli en endring på nå.

- Nettet er en stadig viktigere markedsplass for nordmenn, og vi vet at mange kjøper sportsutstyr direkte fra utenlandske nisjeaktører via nett. Med denne satsingen ønsker vi å dominere denne handelskanalen også, sier markedssjef Kjetil Hans Løken i G-Sport i en pressemelding.

Nettsiden inneholder i dag 3000 varer, men skal opp i 10.000 etter hvert.

Tøffere konkurranse

Den store endringen i euro- og dollarkursen har gjort det mindre attraktivt for nordmenn å kjøpe sportsutstyr fra utenlandske nettbutikker.

LES OGSÅ : Kjøp julegavene i Norge

Løken tror også at den generelle konjunkturnedgangen vil gå hardt ut over mange av de mindre aktørene i bransjen, og tror nettet er veien å gå for å skape vekst i tiden framover.

G-sport forventer at netthandelen etter hvert skal utgjøre ti prosent av totalomsetningen.

Ni milliarder

Ifølge bransjeselskapet Sportsbransjen AS ble det i fjor omsatt sportsutstyr for rundt ni milliarder kroner i Norge. Av dette går altså om lag 2 milliarder i kassa hos G-sport.

LES OGSÅ: Klikks guide til billig sportsutstyr på nettet

G-sport satser på en moderne web, med videoer, blogger og annen aktiv deltakelse fra leserne.

- Etter hvert vil vi legge ut videoer som presenterer produktene mye mer utfyllende enn vi har mulighet for i en butikk, som for eksempel å vise alle funksjonene til et hjemmetreningsapparat. Nettbrukerne vil også kunne kommunisere med hverandre, kommentere produkter og så videre, sier Løken.

Så gjenstår det å se om nettsidene til G-sport fenger brukerne. Her kan du sjekke selv hva du syns.

SJEKK VÅR VIDEO: Slik kler du deg til turen

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!