Kathrine Sørland er med i årets «Skal Vi Danse» på TV2.

Hun trener kun dansing når hun er med i programmet, men ellers er hun like opptatt av å holde seg i god form.

Utendørstrening

Sørlands treningsrutiner er en kombinasjon av kondisjon og styrke.

- Til vanlig jogger jeg ute i fri luft, da jeg bor på Nesøya og har flott natur å se på mens jeg løper, sier Sørland til Klikk Helse.

- Og så trener jeg endel styrke med strikk. Denne er superfin å ha med i bagasjen når jeg er så mye ute å reiser som jeg er.

Dans som trening

Sørland sier at hun har planer om å melde seg inn på et treningssenter, men først etter danseprogrammet.

- Jeg trener to til tre timer dans hver eneste dag. Og gjerne en ekstra økt på kvelden hvis det trengs, sier hun.

BENIDORM20130711; Feriereportasje med modell og _Skal vi danse_-deltager Kathrine Sørland, hennes mann Andreas Holck og deres sønn Leon.=

BIKINIKROPP: «Skal vi danse»-deltager Kathrine Sørland poserer på bassengkanten i Alicante, Spania, i bladet Her og Nå. © FOTO: Lasse Eriksson

Kathrine Sørland

  • Kathrine Sørland (født 25. mars 1980) er en norsk modell, tidligere Frøken Norge og programleder.
  • I 2002 var hun Norges kandidat til Miss World hvor hun endte på fjerdeplass, og i 2004 deltok hun i Miss Universe, hvor hun endte på en ellevteplass.
  • Sørland var hoveddommer i den norske versjonen av realityprogrammet Top Model og programleder for Motebildet.
  • Høsten 2013 deltar Sørland i kjendiskonkurransen Skal vi danse på TV 2. Som profesjonelle dansepartner har hun Tom Erik Nilsen.

Kilde: Wikipedia

Sørlands beste treningstips

- La trening bli en del av hverdagen. Akkurat like vanlig som det er å spise middag, gå på do og pusse tenna hver dag.

- Denne holdingen jobber jeg intenst med! sier Sørland.

- Masse god og høy musikk på øret, er det som gir Sørland den mye omtalte treningsmotivasjonen.

- Det gir også motivasjon å se og merke at kropp og sinn fungerer bedre med trening, sier hun.

Spiser godt

Sørland sier at hun har helt normalt forhold til mat. Hun har ingen tro på vidunderkurer eller én type mat.

- Jeg spiser generelt sunt og variert, forteller Sørland.

- Jeg spiser rikelig med kjøtt og fisk og passer alltid på å spise mye grønnsaker. Og jeg spiser alltid frokost. Ellers drikker jeg mye vann.

Sørland må alltid litt sjokolade hver dag, til kaffen.

- Det gjør meg glad sier Sørland.

- Alt med måte, dette gjelder ved all inntak av mat. Jeg spiser til jeg er mett, men aldri stappmett.

=

DANSEGLEDE: Kathrine Sørland er med i årets «Skal Vi Danse» på TV2, og trener derfor mest dansing akkurat nå. © FOTO: TV2

Aldri treningsferie

Ferieturer, som til solfylte strøk, setter heller ikke en stopper for treningen, forteller Sørland i en feriereportasje i bladet Her og Nå.

- Jeg løper hver dag, men sent på ettermiddagen når solen ikke er så sterk. Ellers er jeg redd jeg kan ende opp med solstikk, sier hun.

Sørland og familien ladet i sommer opp til hardkjøret i «Skal vi danse» på den spanske solkysten.

For å gjøre løping til en vane slik Sørland har gjort, finnes det råd som kan gjøre løpingen enklere.

LES OGSÅ:

Du kan gå ned ett kilo i uka

To faktorer avgjør om du får flat mage

Her er superprogrammet du gjør hjemme

Forum: - Til dere muskelbyggere, trener jeg feil?

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!