Tips!

  • La vannet rekke deg til livet når du trår eller jogger i vannet.
  • Skaff deg en vanntett mp3-spiller, for eksempel fra Swimshop.no, så blir det morsommere å svømme langt.
  • Bruker du briller, kan du få kjøpt svømmebriller med styrke i glassene. Kontakt din brilleforhandler eller Optics.no.

Følg ukeplanen vår, eller deler av den, og tren superbra selv når du er på ferie!

Mandag

Volleyball i vann, 45 minutter

Veksle mellom heftig brystsvømming og å trå vannet med høy intensitet, 15 minutter

Antall kalorier brukt: ca. 335

Tirsdag

Jogge i vann, 45 minutter

Antall kalorier brukt: ca. 420

Onsdag

Vannaerobics, 1 time

Antall kalorier brukt: ca. 280

LEK I VANNET: Bruk muligheten til å trene i vannet på ferien, så slipper du å bekymre deg over litt ekstra kalorier. © FOTO: Crestock

Hvordan bør du svømme?

Det viktigste er at du har god teknikk i det du gjør, så kjøp gjerne dvd-en "Svømmeteknikk", produsert av Norges Idrettshøgskole. Den kan bestilles på idrettsbutikken@klubben.no, og koster 500 kr. Med god teknikk kan du forbrenne 700 kalorier per time på brystsvømming, 770 på rask crawl eller butterfly, og 490 på ryggsvømming.

Torsdag

Veksle mellom rolig og intensiv crawl, 30 minutter

Stuping, 30 minutter

Antall kalorier brukt: ca. 438

Fredag

Rolig svømming, 1 time

Antall kalorier brukt: ca. 420

SNORKLING: Bli med på en snorkletur på ferien, og få kjempegod samvittighet og en flott opplevelse på kjøpet. © FOTO: Alex Bramwell/Crestock

Lørdag

Veksle mellom å trå rolig i vann, trå raskt og å jogge i vann, 30 minutter

Antall kalorier brukt: ca. 257

Søndag

Snorkling, 1 time

Antall kalorier brukt: ca. 350

PS: Antall kalorier oppgitt i artikkelen er basert på utregninger per time per aktivitet på Calorie-count.com for en jente på 70 kg. Veier du mindre, forbrenner du litt mindre, og veier du mer, forbrenner du litt mer.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!