Loggfør det du spiser og hvor mye du mosjonerer, og appen regner ut ditt kaloriforbruk i sanntid. Appen gir deg et klart mål: holde deg nærmest mulig null hver dag. Da tilsvarer kaloriforbruket det du har satt deg som mål. Tilgang til en stor matdatabase, og du kan legge til egne matvarer og øvelser.

Kan brukes på mobil og nettbrett, iOS 5.1.1/Andorid 2.3 og nyere.

Ernæringsfysiologen:

+ God introduksjon som forklarer prinsippet ved appen.

+ Du kan velge både gram, stykk og porsjoner.

÷ Om du vil slanke deg, er kalorikvoten pr. dag ekstremt lav. Vi snakker mye lavere enn Nutrilett-kurer. Om du i dag spiser 1500 kalorier, og vil gå ned 1 kg på én uke, foreslår appen for eksempel at du skal spise kun 370 kalorier om dagen. Dermed er denne appen ikke bra for deg som vil lære nye, gode vaner.

÷ Du finner mange snodige valgmuligheter i matvaretabellen. Du kan for eksempel velge mange ulike varianter ananas, blant annet «ananas, hermetisk, tykk sirup, tørrstoff og væske» – hva er det?

÷ En del dårlig oversettelse. For eksempel er bordvin, som på engelsk heter table wine, oversatt til tabellvin.

÷ Med det samme du legger inn en matvare, begynner kalorinedtellingen, sekund for sekund. Kanskje morsomt, men mer forvirrende enn opplysende.

÷ Mange feil i oppgitt kaloriinnhold.

Personlig trener:

+ Ok liste med aktiviteter, og det er enkelt å søke.

+ Legger du inn aktiviteter, får du beskjed dersom kaloribalansen din er for lav.

+ Når du først har kommet ordentlig inn og i gang, er appen enkel å finne frem i. All informasjon samles også på ett bilde, og dette er praktisk når du skal se inntak og unntak i ett. Ryddig!

÷ Noe slurv med oversettelsene. Hva er å gå i 4 mph, for eksempel?

÷ Litt kjedelig app.

÷ Får ikke koblet meg direkte opp mot andre apper.

÷ Veldig liten skrift og litt vanskelig å lese.

÷ Kunne hatt mer på hverdagsaktiviteter.

Les hele saken

Spesifikasjoner

Produsent André Cancian
Pris 39

Vår karakter

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!