Gå til innhold

noen som har født der før og fått familie rom?


Gjest

Anbefalte innlegg

lurer litt på om det er noe som må "bestilles" eller om vi kan gjøre det til et ønske. Er førstegangs og har bare sambo og svigers, har så lyst til å ha han med meg på det som skjer rundt meg når jeg skal føde og det som skjer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Fødte på Bærum i fjor. Var førstegangsfødende og fikk familierom. Vi uttrykte ønske om det på samtalen på forhånd, men jeg tror ikke det var noe avgjørende. Vi ble spurt rett etter fødselen var over for om vi ønsket familierom. (Hadde det vært keisersnitt eller en tung fødsel slik at jeg ikke kom meg på beina igjen, så ville jeg ikke ha fått kommet på familierom. Jeg var nemlig oppe og gikk bare 30 min etter fødselen.) Det var heldigvis ledig. Vi fikk det familierommet som lå inne på barselavdelingen, noe som visstnok var en fordel. Det var lett å få hjelp hvis man ville ha det, men vi greide oss veldig godt selv. Mannen min var til stor hjelp, og det var helt herlig at han kunne være der hele tida. Han fikk fri fra jobb, han var bare hjemme en times tid og hentet klær husker jeg. Vi var der bare 2 døgn før vi dro hjem, for jeg tror det var grensen for hvor lenge man fikk lov til å være på familierom. Ville ikke overflyttes til barsel, for da måtte jo mannen ha dratt hjem. Finnes noen enerom der ute også, men tok ikke sjansen. Må nevnes at babyen ikke hadde tatt den følling-prøven eller hva det var, slik at vi dro tilbake dagen etter for å ta den. (Var ikke nødv. å være på sykehuset og vente der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fødte på Bærum i 2005 (og skal på nytt i 2008) og fikk familierom når vi ankom føden. De har både famillierom nede på føden og oppe på barsel (to forskjellige etasjer). Vi fortalte dette på føde-samtalen (ca. 1 mnd før fødsel), men tror ikke det hadde stor betydning. Hvis det er plass for du tilbudet, hvis ikke må du opp på vanlig barsel avdeling. Du må være klar over at du må klare det meste selv med familierom, der nytter det ikke bare å dra i snoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg fødte på Bærum i 2006 og skal igjen nå i 2009. Hadde familierom og var utrolig godt fornøyd med det. Vi fikk all den hjelpen vi behøvde samtidig som vi fikk være i fred. Greit å ha besøk uten å forstyrre noen og greit å få ro til å bli kjent med den lille. Vi kommer nok til å ønske oss familierom igjen hvis det passer sånn og hvis storebror kan være hos besteforeldrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

de gir tilbudet omde har ledig rom etter fødsel.

 

Jeg ble spurt om jeg ville ha familierom, når jeg gikk ut fra føden og trillet på gullet, men så kom de på at han var prematur og trakk tilbudet gitt:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...