Gå til innhold

ak, har født... iallefall nesten!!


ak,

Anbefalte innlegg

Hei !!

Hadde en liten gutt i seteleie, igjen... årsaken er formen på livmora. Var på SUS fredag 6.7 og fikk innvilget planlagt ks en uke før termin, ca 20.7. Kvelden etter fikk jeg noen smerter i magen, trodde det var kynnere eller luftsmerter.. Merket ingenting i 18:30 tida .. men i 19:40 tida va det ganske ubehagelig... vi var ganske dårlig stilt i forhold til barnevakt da mine foreldre er på ferie.. Vi drøyde til litt over kl 21 .. og ringte da ei som kunne være barnevakt.. bare for å være på den sikre siden. Men var fortsatt usikre på om vi skulle dra til sykehus.. ringte SUS for å høre... de ville vi skulle ta en tur for å sjekke. Har 40 min reisetid.

 

Kom til SUS kl 22:45 og det ble tatt CTG og de sjekka hvordan det ellers lå ann! 7 cm åpning!!!!!!!!!! Ups.. og jeg som trodde det bare var luftsmerter. Det var jo 20 dager før termin! Ble overtalt til setefødsel, da fødselen var kommet så langt, ungen var liten og de ville ha ks-beredskap! Jeg godtok det. Fikk spinal og epidural.. og hadde det ganske kjekt på fødestuen, UTEN smerte!! Kl 03, ble fosterlyden plutselig dårlig.. det var under pressriene!! Det skjedde vel 2 ganger! Jeg fikk riehemmende og så bar det i FULL FART til opr stua! Først var det snakk om narkose, men når riene stoppa ble fosterlyden fin!! Ble altså et hastesnitt med spinal! Årsak til dårlig fosterlyd var knute på navlesnor, og til lenger ned Sem Josef kom, dess mer stramtes knuten! Alt endte bra! Heldigvis! Jeg var jammen ganske nær ved å føde... Blir nok det nærmeste jeg kommer!! Har nå 2 ks, og ved evt et svangerskap til blir det PLANLAGT ks!!!

 

Heldigvis ble dette ingen skrekkopplevelse selv om det var litt kjedelig at det ikke ble fødsel, når de først hadde brukt tid på å overtale meg!!! :-)

 

Sem Josef ble født 03.17, søndag, og onsdag var vi hjemme igjen! Godt å komme hjem! INGENTING var klart da han ble født... men mannen i huset gjorde en kjempejobb de nærmeste dagene med babykledsvask +++

 

Når føder du Makrell da???

Hvordan står det til med dere andre?? Her er det øs-pøs-regn!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei kjære deg, gratulerer så mye med lillebror, og gratulerer så mye som 2.barnsmamma!

Så godt at du har fått lille-gutt, må være godt å komme hjem! Hvordan tar storebror den nye situasjonen?

Hvor stor var lillebror da han ble født?

Her er det varmt.. Hormoner og 28 grader går ikke bra sammen.. Er i vår siste uke av en 5 uker lang ferie nå, kjempe godt å få være hele familien sammen. Var bortreist de første 3 ukene og hjemme de 2 siste, barna startet i ny barnehage uken her, så det er full innkjøring der nå, men det går veldig bra.

Terminen min er 19.oktober, hvis denne varmen fortsetter så vet jeg ikke hvordan jeg skal holde ut.. Er så varm og tung i kroppen. Bekkenet krangler mer enn noen gang og jeg er sliten..

Ja, ja, det var min syting..

 

Håper alt fortsatt står bra til med deg og den lille familien din.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som 2 barnsmor.

 

Jeg ble selv 2 barnsmor den 24 juli med planlagt keisersnitt, så også på meg blir det ks om vi skulle velge å få barn nr 3.

Lille Michelle Angelina var 3606 g og 50 cm, og Michael er en stolt storebror.

Nå koser vi oss sammen, og nyter baby tiden som går så altfor fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Oj, no er det jammen veldig lenge sidan eg har vore her inne.

 

Gratulerer så mykje som mamma til Sem Josef ak! Vart litt dramatikk der da, men det enda jo heldigvis godt.

Håper det går fint med dykk!

 

Gri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gratulerer Ak, nydelig navn på lillebror. Håper alt står bra til med deg og dine!

 

Venter i spenning på fødselen til makrellen jeg! Hvordan står det til med dere andre junu mammaer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...