Gå til innhold

Sur jordmor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har noen av dere vært borti en svensk middelaldrende jordmor?

jeg fikk for tidli veer og hun skjellte meg ut! Makan til oppførsel har jeg ikke vært borti.

Begynte bare å grine.

 

har møtt henne en gang før når jeg hadde mye magesmerter og trodde baby var dø....da sa hun ingenting om at baby hadde det bra før legen kom etter en time (var kobblet opp til fosterlyd maskinen)

 

Det er var helt forferdelig! Har noen av dere vørt borti henne?

Er hun sånn med alle?+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Vet hvem du mener ja.Var borti henne jeg også.

Var spydig og frekk med meg også,men heldigvis så kjente hun svigermor min.skal love deg hun fikk en annen tone når hun møtte henne på sykehuset inne hoss meg og såg hun var svigermor min.Da var det bare gosnakk og skulle hjelpe hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

jada, jeg var så heldig å få henne som jordmor...kom inn med 5 cm åpning, jeg og min mann ble plassert på ett føderom, fikk beskjed om att siden jeg var førstegangsfødene så kom nok denne fødselen til å ta litt tid..kom til å åpne meg med ca en cm i timen...så gikk hun ut av rommet...10 minutter hun var gått fikk jeg STORE smerter, min mann sprang og hentet henne på kontoret..da de kom inn på føderommet sto jeg bøyd over sengen å vred meg i smerter mens jeg gråt...hun sa att jeg skulle se på henne mens hun snakket til meg, jeg reiste meg, men fikk en kraftig rie der og da, så jeg brølte, da slo hun meg!! og det var faktisk ett sjikklikkt "filmklask" i fjeset!!! hun sa att jeg måtte ta meg sammen, da spurte jeg om jeg kunne få bedøvelse siden det var så vondt, men da fikk jeg kjappt i retur att det hadde de ikke her!!!????min mann lurte så på om det var mulig att det var fødselen som var kommet sjikklikkt igang...men da sa hun at det var umulig, men hun kunne sjekke åpningen for å roe meg ned...

joda,10cm åpning å pressrier!!!

hadde pressrier i 1 time og 30 minutter, hadde utrolig vondt pga kramper i begge beina...sa att jeg ville prøve en annen stilling enn den "vanlige"....men fikk beskjed om att det ikke lot seg gjøre! (jeg hadde ingen lendinger eller slanger festet til meg, så jeg var helt "fri")

 

gutten kom nå omsider ut 52 sm og 4,5 kilo!!

 

så jenter, kommer det en svensk "eldre" dame inn på føderomme deres, be om en ny jordmor med engang!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

jeg var ca 6mnd på vei da jeg ringte føden pga store smerter i mage og rygg grunnet kynnere. dette var på ein lørdagskveld, og jeg hadde da gått med smertene i en uke ca. Siden dette er mitt første barn (er nå litt over 7mnd på vei) er jeg veldig usikker og redd for at noe skal gå galt.

Hadde på onsdagen den uken fått beskjed av jordmor å ringe føden med engang smertene ble store og jeg fikk mye utflod, pga hun var redd vannet skulle gå altfor tidligt. Da jeg ringt føden fikk jeg beskjed om at å ringe på en lørdags kveld var helt idiotisk av meg, jeg måtte jo forstå at de da var mindre folk på jobb.. men jeg kunne få komme inn for en rask sjekk, da jeg kom til sykehuset satt jeg og ventet i ca en time, før jeg ble hentet av en veldig sur dame som helle tiden minnet meg på at det var lørdag å at de var få folk på jobb, hun stilte meg spørsmål som gjore at jeg følte meg veldig "liten", og ga meg aldri noen svar på hva smertene kunne komme av eller om barnet hadde det bra.. men etter en liten time kom det heldigvis en ung lege som virket veldig forståelsesfull, han forsikret meg om at barnet hadde det bra!

 

Var ikke bekymret eller redd for fødselen før den opplevelsen, er nå redd for som venter meg om et par mnd pga henne..

En vennina av meg har også truffet henne, hun fikk beskjed om at hun ikke kunne føde på lørdager pga lite folk i arbeid da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun halvlangt lyst hår og briller? Eller høy tynn med kort grått hår? Nettopp født der, og det er 2 svenske jordmødre.

Heldigvis fikk jeg to veldig greie jordmødre under fødselen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun var middelaldrene, med kort, lyst hår. Husker ikke om hun hadde briller.. gratulerer så masse med den nyfødte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Når min sønn ble født fikk jeg hjelp av en svensk middelalderende jordmor til akuratt amme biten, ho synes jeg var kjempe koslig.

Veldig jordnær og rolig.

 

Mens en annen dame...ei helt grusom ei i 10 årene, lyst hår.

Kjeftet meg huden hull siden jeg hadde besøk en hel ettermiddag.

Måttte tenke på ungen...

Jeg ble kjempe lei meg å kunne ikke forstå hvorfor ikke besteforeldrene kunne få se sitt 1. barnebarn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...