Gå til innhold

Migrene med aura.. (samme som skravle)


mei&mi + marcus :)

Anbefalte innlegg

Heisann. Lurer på om noen har erfaring med migrene? Har nettopp fått migrene med aura,har hatt to anfall på to uker.. Noen som har tips om hvordan man merker at det kommer,hva man skal gjøre under et anfall og etterpå? Hadde et mye verre anfall i går enn forrige uke,men er fortsatt svimmel og uvel.. Blir det bare verre og verre? Er det verste jeg har vært med på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aura?

 

jeg har hatt migrene i mange år, men ikke siden jeg ble gravid med min første.

 

jeg merket anfallene med synsforstyrrelser, først ble synet "rart" så dukket det opp fargerik flimmer, om jeg ikke fikk puttet i meg masse smertestillende da så endte det med todagers intens hodepine, med kvalme og oppkast, tålte ikke lys og høydeforskjeller (trapper)

 

jeg må starte dagen med mat, og masse masse vann hele dagen igjennom, ligge unna koffein i perioder der jeg er mer utsatt (stress, mensen ol) men tar gjerne litt koffein ved siden av hodepinetablettene, eller hodepinetabletter med koffein.

 

det er mange reseptbelagte tabletter mot dette, men hverken min mor eller jeg har hatt effekt av de (men samboer har) vær tidlig ute med vanlig paracet har tatt det værste, om jeg ikke var kjapp nok hendte det jeg fikk smertestillende i sprøyte hos legevakt.

 

jeg føler med deg! dette er grusomt!! mitt værste anfall varte i tre dager, med oppkast og null kontroll over kroppen (klarte ikke gå normalt)

 

jeg råder deg til å høre med legen din, finne tabletter som passer for deg! ellers er kosthold og frisk luft utrolig effektivt!

 

LYKKE TIL og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bra svar! Aura er de der sikksakkene foran øynene forresten..;)

Var hos legen i går og fikk Imigran nesespray,har ikke fått bruk for den enda og håper det er leenge til jeg får prøvd den!

Er 5 dager siden jeg hadde mitt siste anfall og er fortsatt svimmel og uvel,men prøver å late som ingenting,lettere sagt enn gjort!

Går bare å venter på neste anfall.

 

Men jeg er litt usikker på det med maten,hva kan du ikke spise og hva er bra å spise?

Legen sa bare at sjokolade og rødvin var det verste..

Men det er jo mye annet og er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...