Gå til innhold

Overvekt med kun10 uker??


SkjønnesteLinus i verden:-)

Anbefalte innlegg

Hei,

 

føler meg ganske fælt å fokusere så enormt på vekten til gutten min allerede så tidlig, er jo vanligvis ikke så opptatt av vekt.

 

Men gutten min legger på seg i et enormt tempo. Sist gikke han opp 700gr på to uker. Vekten skal liksom nå begynne å flate ut såvidt jeg har skjønt.

Ved fødselen var han liten (48cm/2980 gr), men nå veier han allerede 6 kg med bare 10 uker og 57 cm. Han ligger helt øverst i skjemaet.

Man kan nesten se på hvordan han legger på seg og han er ganske tung å bære på.

 

Han får MME, så jeg vet jo at barna da er litt tyngre. Samtidig har han kolikk som gjør at han fekter med armer og bein virkelig nesten hele tiden, så han beveger seg jo mye.

 

Burde jeg virkelig være så bekymret som jeg er? Prøver å ta det med ro, men han går jo bare opp og opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke være bekymret for at du ungen din blir overvektig fordi han ligger øverst på kurven nå. Det retter seg når han blir mer aktiv, begynner å gå osv. Det er kostholdet når han begynner med vanlig mat som gjør overvekt sammen med aktivitetsnivået.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp av.han kan fort ta det av seg når han kan krabbe og åle seg rundt.og det behøver slett ikke å være pga mme.begge mine barn fikk mme og de lå midten av kurven på vekt men over på lengde.en venninne av meg hadde en sønn som veide kun en og en halv kg under minn sønn på 2 år når han var 5 mnd!!!!men den ungen er helt normal nå.

ingen grunn til bekymring så lenge han spiser normalt.og det gjør jo en så liten tass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...