Gå til innhold

hva er d søteste et barn har sagt til deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Treåringen overøser oss med komplimenter om dagen; i dag sa hun til meg "du er en flott dame mamma og jeg elsker deg. Og så har du fin rompe og pupper" Lærer kanskje litt av pappaen sin...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbet i barnehage i Alta og en 4 år gammel gutt lurte på hvor mine barn var. Fortalte han at jeg ikke hadde barn, og han sa "Du kommer til å bli ei god mamma, så snill som du e!" og kastet seg rundt halsen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 2 år. Og han pleier og si "elsker mamma" Da smelter jeg!

Og når jeg har pyntet meg og har øredobber eller noe på sier han"mamma fin" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dumme mamma! sa 3åringen min da jeg skulle få ham til å vaske ansiktet sitt og han heller ville gjøre noe annet.. Nei nå ble mamma lei seg,ikke si sånn..-sa jeg... "men mamma jeg er jo bare glad i deg vetdu"....

 

ÅÅÅÅ....

 

Og en gang sa han: mamman min, jeg elsker deg.

 

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig tråd :) Ble i godt humør av hele greia. Jeg jobber i avis, og tar ofte bilder av barn, og da får man høre det! Da jeg nettopp hadde funnet ut av jeg var gravid var jeg ganske dårlig på jobb. En dag skulle jeg ta bilde av en første klasse, og midt i fotoshooten ble jeg kvalm og måtte springe inn på skolen, finne en "dobås" og.. ja.. Ut igjen for å fortsette jobbe. Barna gikk inn igjen, og en liten jente stod igjen og bare kikket på meg en stund "Kan jeg få en klem av deg?" Ble så rørt av jeg holdt på å begynne å grine! :) En annen dag var jeg på en SFO avslutning, og en liten jente utbrøt da jeg kom inn "Å du er fin. Jeg håper at jeg blir fin sånn som du når jeg blir stor." Hva sier man ti sånt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg satt og diskuterte følelsar med dattera mi på 6 år, og saman dikta me om korleis dei ulike "følelsesmonstera" inni oss såg ut. Me hadde eit ballongforma raudt sinna monster-som blåste seg opp og vart illraudt og trua med å sprekke innimellom. Og eit lite grønt sjalusimonster.

Så plumpa eg ut med at eg og hadde eit anna bittelite sjølvtillitmonster som satt i øyret og fortalte meg at eg var stygg og udugelig og lat til tider. Då såg jenta mi på meg med store medfølande og triste augo,og sa at eg godt kunne få låne hjertemonsteret hennar, for det fortalte alltid ho om kor fin, god, snill og flink EG var.

 

Jo desse barna er HERLIGE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk en ganske dramatisk bursdagshilsen fra stebarna mine:

"Du er den snilleste stemammaen som finnes og du har en perfekt mann som er pappan vår og du skal leve sammen med han til du dør"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jobba i bhg på Steinkjer for 3 år siden,der var det en gutt(4) som sa:

Du e like snill å go som ho mamma du!

 

Det må vel være det største komplimentet man kan få av "annenmanns" barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min treårige datter våknet gry-tilig en morgen og kom inn i min seng. Jeg var megatrøtt, og flyttet meg litt i hall-søvne slik at det ble plass til henne i håp om at hun sovnet igjen. Hun på sin side hadde ikke tenkt å sovne og hun snakket og snakket. Og jeg svarte mm mm på alle spørsmål. Helt til hun legger armene rundt halsen min og sier: " mamma, meg og deg er bestevenner, ikke sant?". Da våknet jeg til og måtte svare henne at det var vi, vi er de beste venner i hele verden. Så ble jeg belønnet med ett godt kyss på kinnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har en liten attpåklatt i familien, hun er 4 (blir 5), søstera mi.. hun sier alltid at jeg er hennes beste venn, å uansett om jeg har pyntet meg eller ikkje, kommer hun ofte med kommentarer om at jeg er så fin, å at hun å jeg kunne vert prinsesser:) hun er så sjønn! en dag sa hun at jeg hadde sore å fine pupper, å at hun også ville ha sånne når hun ble stor, hehe da måtte jeg le høyt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pia vår er ikke tre år enda, men skriver her likevel. Hun skravler som en foss, så det har blitt noen gullkorn. Men det er bare fantastisk når hun helt av seg selv klatrer opp på fanget, legger armene rundt halsen min og sier "jeg er så glad i deg, mammaen min"!!! Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en kort stund i en SFO og etter ca 2 mnd. Da jeg skulle slutte sa en gutt fra 1.kl - Jeg har nesten 1000 kroner hvor lenge kan du jobbe her da. God gutt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Datteren vår på 3,5 sier masse rart og søtt. Hun er svært knyttet til onkelen sin og hadde uttalt i barnehagen: "jeg elskel onkel Joachim så godt at jeg nesten splekkel"!.

 

Onkel Joachim ble litt blank i øynene, da vi fortalte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

lillesøstra mi på 4 sa til meg for noen dager siden sånn helt uten videre: "Cecilie, jeg elsker deg!" Herregud så søt hun var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....dette er vel heller morsomt: Jeg jobber i barnehage og så var det en gutt på 3-4 år som var så opptatt av bjørner. Vi var ute og han så så rart på meg. "Du har fint hår!!" utbryter han. "Åh takk!!" sa jeg smigret....men så kommer det: "Ja, det er nesten som en bjørn!"

 

Søtt likevel syns jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min datter på 3 år la merke til at jeg hadde pyntet til jul, helt av seg selv, og kom med denne kommentaren da hun kom hjem fra barnehagen; "Mamma, så fint det var her!". Ellers har hun kommet bort til meg og gitt meg en klem og sagt; "Mamma, jeg er glad i deg..".

 

Det er så fantastisk med barn, for de er så ærlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sønn sa dette til en lærling i barnehagen først...men det funket der og han har sagt det til meg senere.

 

"jeg elsker deg akkurat som en blomst"

 

hvor han fikk det fra vet jeg ikke, men hvem ville ikke smeltet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter på 3 år som ellers snakker kav vestfoldsk så meg inn i øya en ettermiddag og sa på kav nordlenning; mamma æ elske dæ! Mitt nordnorske hjerte smelta totalt og tårene trillet, gravid og hyperfølsom som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...