Gå til innhold

Skal alle menn her delta på fødselen? U/T


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hånda i været her!

Var med på de to første og har ikke planer om å gå glipp av neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

skal vi ha en nr 3 blir jeg alene på fødestua... han vil ikke være med på flere fødsler, og mamma tar jeg IKKE med meg!!...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, jeg vil være med på fødselen. Har aldri opplevd den gleden, så når den dagen en gang i framtiden kommer, da skal jeg være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer for min samboer, som ikke leser her (enda). Han skal være med, ikke tvil om det. Han er ganske nervøs, og synes alt er litt rart og skummelt, men være med, det skal han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skal personlig manne meg opp(..feig?) og bli med på fødselen, har hørt mye skrekkhistorier som tydeligvis har fått en liten innvirkning på meg, men innen 29.02.08 skal jeg være klar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Er ikke dette litt opp til hver enkelt?

Jeg skal ha nr.2 nå og min sambo vil ikke værer med. Han var heller ikke med på første mann. Jeg øsnker ha ham med, men jeg kan da ikke tvinge ham heller. Det er jo han som går glipp av det store øyeblikket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var med på fødselen med nr 1. Ble litt ekstra styr, gutten satt fast, så det ble gynekolog, sugekopp og anestesipersonell. En ganske hard fødsel. Tror ikke han ble skremt vekk fra det i det hele tatt. Nå skal vi ha nr 2 og han tar det som selvfølge at han skal bli med.Selv med litt action ble det en fin opplevelse for oss begge. Jeg synes det var godt å ha han der, var til stor hjelp for meg. Han var glad for at han var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Min mann fikk velge helt selv om han ville være med, han bestemte seg for å bli med når vi var på sykehuset. I ettertid har han gjentatte ganger sagt hvor glad han er for at han fikk vær med på det, for at han fikk sett overgangen fra inni magen til utenpå. Det gjorde alt så mye mer virkelig.

 

Når han beskriver det til andre så bruker han ord som uforglemmelig og fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fødselen skal jeg ha med meg på godt og ondt.

Gruer meg litt til de voldsomme utbruddene, men fikser det greit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

somregel blir det ikke de store utbruddende.. det er rolig og grei stemning, dama ligger og klager og har vondt, samtidig som man ler og koser seg, og barnet kommer ut med litt svupp og svapp, og ferdig med det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, til anonym over her; du sier at det som regel er sånn som du sier... Men jeg kjenner meg ikke igjen i "dama ligger og klager og har vondt, samtidig som man ler og koser seg, og barnet kommer ut med litt svupp og svapp, og ferdig med det.."

 

Særlig det med latteren stemte ikke helt, og "skvupp og "svapp" høres ikke kjent ut. Jeg hadde en normal fødsel, effektiv og god, men jeg ulte som et dyr (følte at jeg var med i Akutten eller noe - altså overdreven uling), og følte meg generellt veldig primalsk...

Bare greit å være forberedt på det meste, seln´v om alt går etter boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Jeg tar det som en selvfølge at jeg skal være med. Har aldri vurdert at det kan være en mulighet å la være.

 

Har vært med på to fødsler tidligere og selv om det ikke er noe moro, tror jeg det er verre å ikke være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Det ser jeg (og min mann , med stor M) på som en selvfølge. En mann er ikke en mann hvis ikke, også som en psykisk støtte og ikke minst være behjelpelig med praktiske ting før/under/etter fødsel, selvfølgelig med mindre det er noe helt spesiellt som skjer i forb. med fødselen.. En pingle er ikke noe annet hvis han svimer av når vannet går for å si det sånn, synd noen opplever det.. Jeg vil kalle det en PLIKT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Det ser jeg (og min mann , med stor M) på som en selvfølge. En mann er ikke en mann hvis ikke, også som en psykisk støtte og ikke minst være behjelpelig med praktiske ting før/under/etter fødsel, selvfølgelig med mindre det er noe helt spesiellt som skjer i forb. med fødselen.. En pingle er ikke noe annet hvis han svimer av når vannet går for å si det sånn, synd noen opplever det.. Jeg vil kalle det en PLIKT!

 

Mens jeg ser på en kvinne som ikke klarer å gjennomføre en fødsel uten å holde lanke med mannen som en pingle med stor P.

 

Er ikke alle kvinner som ønsker å ha mannen med, og det er ikke alle menn som ønsker å være med. Dette må da voksne mennesker få bestemme selv, man MÅ ikke gjøre som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...