Gå til innhold

Ang. omskjæring..


Mamsen86

Anbefalte innlegg

Fikk det gjort gratis på norsk sykehus da gutten var 4 år. Han hadde trang forhud med ballong tiss.

 

Det som er vanlig med trang forhud er snitting. Men siden vi skulle ha han omskjært så ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke vanskelig å påstå at dere ikke kan ha satt dere inn i saken selv. Det finnes ingen argumenter for å omskjære et friskt lite guttebarn. Ingen forskning viser at det er best å leve livet uten forhud!

 

Det er studier som viser at risikone for å få hiv reduseres dersom mannen er omskjært, men her bør vel hovedargumentet likevel være at man ikke har ubeskyttet samleie.

 

Og selv om det er kultur, eller ukultur, religion eller tradisjon som får dere til å gjøre det, så forandrer ikke det på sannheten om at dette er et smertefullt inngrep (selv med bedøvelse er det vondt, kjønnsorgan er veldig følsomme og vanskelig å bedøve) og ikke minst at dere fratar gutten en tilfredstillende og funksjonell del av sin mannlige anatomi.

 

Og det synes jeg fint dere kan sette dere mer inn i før dere tar et slikt valg på vegne av andre! Så selv om det ikke er det det blir spurt om, så sier jeg likevel i fra om hva jeg synes om det. Jeg synes det er slemt gjort mot barna sine og jeg fatter ikke hva dere tenker med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...