Gå til innhold

Ang. omskjæring..


Mamsen86

Anbefalte innlegg

.. Har en venninne som har fått en liten prins. Men hun er litt usikker på hvor hun skal henvende seg ang. omskjæring av den lille guttungen. Noen som kan hjelpe? :) Hun bor i Oslo området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet det er muslimsk lege i oslo,som utfører omskjæring. men vet ikke hvem sykehus/klinikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninen min venter en liten gutt og vil omskjære han. Da hun ringte ullevål sa dem at det kostet 9000,- hun ble helt sjokkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ikke betale...? Det er jo ikke en operasjon som er nødvendig så hvorfor skal JEG være med og betale for omskjæringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det virkelig 9000,- for omskjæring? Oj, det visste jeg ikke! Tenkte meg at det kostet noe, men ikke at det var så dyrt! Får satse på jenter fremover jeg da! =P Neida, hehe.. Men det var jo ikke akkurat billig! Hmms.. Men takk for svar, skal videreformidle dette! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har sendt deg PM med navn og nr til han på grønland. Håper han fortsatt har det nr. Tror det koster 2-3000kr.

 

Vi fikk det utført gratis på A-Hus dagen etter lillegutt ble født, men det er ingen andre sykehus som gjør det har jeg hørt, men legen må være på jobb mens man er på barsel for å få det, har også hørt de har slutta med det, men vi fikk det hvertfall ;) For 14mnd siden ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 9 måneder senere...

jeg har også hørt om det på grønland..

Ikke bra! smertefullt og ikke sterilt...

Mannen min og jeg er enige om at sønnen vår ikke skal

omskjæres allikevel, det blir for dyrt og han på grønland er uaktuelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to gutter som er omskjært på grønnland helsesenter,er en veldig dyktig lege der,er sterilt som på andre helsesenter/sykehus.vi var veldig fornøyd. gjorde det når de var 3 uker gamle.gråt litt når de tisset første gang etter inngrepet ellers har alt vært bra. de fikk jo bedøvelse.nå er de 2 år og 3 mnd,og vet ikke om annet. all ros og ære til en fantastisk lege,han er kirurg på ullevål til vanlig,og har dette som praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere har anbefalt legen på grønnland, han omskjærer inntil 1 år (snakket nylig med sekr. der), og det brukes lokalbedøvelse. Her er det nesten slik at jo tidligere det gjøres jo bedre! Vet ikke hva han tar, men billigere og MYE bedre enn narkose! Får jeg en gutt neste gang skal jeg gjøre det der forholdsvis tidlig, her er det ikke aktuelt med full narkose for omskjæring, når det kan gis lokalbedøvelse.

 

Er gutten over året kan det gjøres på Drammen private sykehus, gis narkose og koster 9000,- Personlig så er jeg som sagt skeptisk til narkose, OG jeg vil ha en lege som jeg kjenner til/fått anbefalt av flere som har lang erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

gutten min ble omkjært på Volvat medisinske senter i Oslo. Det var gratis, og måtte utføres innen 16 dager etter fødsel.... :) Dette er 7 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

SAhåpefull: Brukeren har ingen profil, dvs at jeg ikke kan sende nr til deg før du har laget en profil så jeg kan sende pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i **** kan dere omkjære guttene deres. Ingen som såg dette her på tv 2 zebra i går?

Stakkar unger sier jeg.så hvordan de gråt når det bler gjort. og det ble faktisk sagt at babyene kjente smerten, for noen sek.

Stakkars små babyer. Hva er poenge, slik som han ene som var i denen relgionen men var i mot dette sa at det er ikke mer relgion og omkjære guttene, og de som gjorde det var syke i hode.

Tilog med en lege som hadde gjennomført over 1000 oprajsoner angret på at han hadde gjort dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si at dersom du vil ha en debatt om omskjæring så syns jeg du kan lage et eget innlegg om dette, for HI har tross alt spurt om sted etc. og ikke bedt om en diskusjon rundt dette.

 

For det andre så syns jeg du bør ha noen litt mer saklige argumenter og litt mer kunnskap før du angriper som du gjør. Et innslag på tv hvor du refererer til "denen relgionen" og at EN person sa at de var syke i hode og at EN lege angret seg i ettertid holder ikke. Jeg tror de som velger omskjæring har gjort grundig resurch, enten det er av religiøse, hygiensik eller medisinks art.

 

Og no affence, det er lov å rette opp i åpenbare skrivefeil før du poster et innlegg. Ha litt respekt for de bruker tiden sin på å lese det du skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Hei

Ser at det er en stund siden denne diskusjonen var aktiv, men forsøker meg alikevel.

Er det noen av dere som har fått det utført?

Jeg har en liten gutt på 8 uker og vurderer å få dette gjort nå. Er det noen som kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...