Gå til innhold

fikk ingenting i bryllupsdagen :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kjedelig synes jeg. mannen min har aldri kjøpt noen gave til meg. noen andre som bor med en kjedelig mann????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Da mannen min glemte 1 års bryllupsdag og ikke kjøpte noe til med da jeg fødte vårt første barn ble jeg rett og slett bitchy! Endte opp med diamantring med 20 diamanter noen uker etterpå. Ellers kan du jo kjøpe deg noe fint og levere kvitteringen for refusjon etterpå (kanskje han DA tar hintet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noe til bryllupsdagen? Ha, ha ha....Den var god. Jeg har heller ikke opplevd å få noe. Ingenting etter fødsel heller. Sånn er det bare her. Gubben er skikkelig kiiiip......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Annonse

Skal bare si at jeg ikke er gift, men de fleste jeg kjenner får ingenting.

Noen går ut å spiser en bedre middag når de har rundt tall.

Fikk heller ingenting etter fødslen.Akkurat det var litt kjipt, men kanskje slitsomt nok for de å være med?.. Synes likevel en liten kvast kunne vært på sin plass dagen etter i hvertfall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har snakket med min mann om dette med gaver. Han sier at han ikke har det samme forholdet til gaver som tydeligvis jeg har, og at han synes det er vanskelig - både å finne noe å kjøpe, og å skulle gi det. Etter en del samtaler om dette temaet, tok han seg skikkelig sammen på valentinesdag i år, til tross for at han synes det er en gjennomkommersialisert dag osv osv.. Han kom lett fårete hjem med en stor fin rose, et veldig koselig kort og røde hjertesjokolader.. Jeg syntes han var så kjempesøt og har roset han masse for det.. så nå håper jeg det kommer flere gaver i fremtiden..

 

Hvis dere har fått en gave av mannen deres, selv hvis det var en kjip gave.. en eller annen gang... så kan jo en ide være å over-rose han for det så han ikke kan annet enn å gjenta bedriften..

 

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er ikke min mann heller den som kjøper gaver i hytt og pine, men det hender han slår til, og på en hel vanlig ukedag kommer hjem med blomster, eller en ny kosedress.

 

Om min mann ikke hadde husket bryllupsdagen vår, bursdagen min eller gitt meg en liten ting etter jeg hadde jobbet ræven av meg i mange timer for å føde vårt barn, da hadde jeg blitt lei meg.

 

Nå tror jeg ikke det skjer. Tross alt er jeg heldig som har en mann som gratulerer meg med halvårsdagen, som kom med blomster når vi hadde vært sammen i 1000 dager (ja, han hadde regnet det ut!), med gave når jeg hadde levt i et gitt antall tusen dager...Alt i alt er jeg vel heldig, og har en mann som tilhører unntakene, selv om han kan være forferdelig uromantisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke morgengave... moren hans hadde spurt han om det på bryllupsdagen, men da rakk han ikke, så han mente jeg fikk være fornøyd med at han rakk bryllupet... regnet med å få noe noen dager senere, men neida... (han fikk selvf av meg til mangfoldige tusen).

 

Da jeg hadde født, fikk jeg ingenting. mine foreldre fortalte han dagen etter at fødselsgave måtte han jo kjøpe... så han gikk å kjøpte et gullkjede til datteren vår...

 

Men er lykkelig skilt fra han :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Kravstore dere er damer!! Kjøp noe til dere selv da.... Og jeg synes ikke bare det er dama som fortjener fødselsgave, det fortjener da også mannen. Han har jo vært med på fødselen han også...

Jeg er ganske sikker på at dere damer som klager fordi dere ikke får gaver, er de samme damene som klager fordi dere aldri får orgasme.

Dere må ta saken i egne hender jenter:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

MÅ dere få noe da? Selv om dere ikke får noe betyr ikke det at dere er glemt, eller at de ikke setter pris på dere! Dere må slutte å gå å tenke på alt det dere ikke fikk og sette pris på det dere får og har!

 

Jeg grøsser litt med tanken! Det at dere MÅ få noe er bare et eller annet som ligger å lurer i tankene deres... Jeg fikk ingenting av mannen min, ikke forventet jeg det heller.

 

Og hva er det for noe tull å levere kvitteringen til han og forvente refusjon??? ÆSJ! Burde skamme dere!

 

Den beste gaven er den som kommer av seg selv, og når en minst venter det! Det handler om å sette pris på ting...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dere skulle gått ut og kjøpt gave til mannen etter dere har født. Er jo tross alt han som har gitt dere dette nydelige barnet!

 

At det er mulig! Forvente gaver i hytt og pine. Til hver anledning som er mulig!

 

Jeg forventer ikke noe annet enn at mannen min passer på meg og er snill mot meg under fødselen. Noe gave fordi jeg har født mitt eget barn er ikke nødvendig. Det er en gave i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fikk ingenting etter fødsel, ingen ting på vår 5 års bryllupsdag. bursdagsgaven i fjor fikk jeg 2 mnd etter selve dagen og han var den siste som gratulerte meg. Kjipingen. Jeg gir alltid gaver, også på farsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Huske ikkje om eg fikk noe t bryllupsdagen, men for meg spille det egentlig ikkje så stor rolle.. I år fyller eg 30 år, og mannen min har mast på meg om ka eg ønske meg.. Men i år har eg sagt at han får være kreativ, og finne på noe.. Andre år har han kjøpt det eg har ønska meg, syns det blir feil også eg da...

 

Og jeg var da litt smart da eg valgte dato for giftermål, tok samme dagen som venninna mi (bare m 5 års mellomrom), så da huske vi på hverandre for hverandre om vi sku glemme det.. hehe.

 

I år skal eg begynne på jobb på bryllupsdagen vår, så håpe jo å få middag når eg komme hjem da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har aldri skjønt dette veldige behovet for gaver.

Jeg fikk spørsmål både fra moren og søsteren min om hva jeg hadde fått av samboeren min etter jeg hadde født. En unge, svarte jeg. Da syntes de jeg var helt rar som ikke forventet at han skulle kjøpe noe til meg!

Det er da VÅRT barn og han var jo med på fødselen! Hadde vel kanskje forventet en liten oppmerksomhet om han av en eller annen grunn ikke hadde fått vært tilstedet under fødselen, men det var han og vi delte opplevelsen av den. Tror jeg ville sett på en gave som en slags "betaling" fra hans side, akkurat som han skulle betale meg for å ha gitt han en arving... Nei uff, vi har da vel kommet litt lenger enn som så!

 

Hva gir dere deres menn til bryllupsdager, halvårsdager, 1000dagers dager og ellers alle andre hverdager da?

 

Når kom du sist hjem med en blomsterkvast til mannen din?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvem i himmel rikets navn er du som skriver at mannen å må få noe sammen med at vi kvinnfolk må ta saken i egne hender?

 

Nå må du altså rulle inn her.

 

Skal virkelig bare mangle at ikke mannen skjenker oss en gave når vi tross alt føder hans barn.

Barnet er sånn sett en gave til begge to men en flott ting til mor som har gjort bragden det hører på sin plass.

Mannen min fikk en god cognac før fødselen fant sted han som en snart to be pappa gave mens jeg fikk ikke en blomster kvast engang. var råskuffa.

Så når jeg sa det til han fikk jeg en blomsterbukett flere måneder etterpå, akkurat som om jeg ikke skjønte at han kjøpte denne bare pga at jeg hadde snakka om dette så mange ganger.

 

Phø.

vi venter enda et barn nå så denne gangen her gidder iallefall ikke jeg kjøpe noe til ham. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

''Noen mannfolk må oppdras!!,, SIGNERER DENNE...Min man er en komplett idiot når det kommer til gaver... I begynnelsen av forholdet vårt hadde jeg bursdag, og han lurte på hva jeg ønsket meg, med tanke på at vi hadde kjent hverandre i en drøy mnd var jeg jo litt beskjeden og jeg sa; jeg veit ikke helt, ingenting spesielt... :) Hva fikk jeg? INGENTING -fordi jeg ikke ønsket meg noe... kronidiot var min tanke og han skjønte ikke hva han hadde gjort galt... julen ble litt bedre (7mnd seinere) ,og jeg fikk ihvertfall en gave. Men da bursdagen min kom igjen oppsto det et lite problem med sjalusi og jeg fikk ikke gave, fordi jeg fikk en gave av en kompis han ikke kunne ''toppe'' -en tur med en rally-bil, jeg hadde ønsket meg en slik opplevelse og kompisen min kjenner han som kjørte ,så det var gratis... utrolig dustete... Vi kranglet mye om dette, julegaven fikk jeg det året, neste år kjøpte jeg gave til megselv med hans bankkort og ble veldig fornøyd med det :) da tok han vel hintet og etter det har jeg fått fine og gjennomtenkte gaver :) Jeg kjøper gaver til han på alle ''hellige-dager'' og når jeg ser noe jeg tenker han ville blitt glad for, det er så godt som aldri gjenngjeld og jeg fikk heller ikke gave på bryllupsdagen, jeg fikk ikke engang sex på vår bryllupsnatt eller ferie fordi han ikke vil besøke hun i magen... not happy wife, AT ALL!!! men det er pirke ting og ikke noe som er viktig, slik er han veldig lik sin far... hans kommentar etter min mann kom til verden ; Det var like spennende som å se en ku kalve...

Min mann kan si det om han er klar for å få en skikkelig en på tryne, og det har jeg gjort klinkende klart for han også for å unngå uønsket oppførsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arti å lese. Fikk endel i begynnelsen, men ikke nå lenger. Og man blir spurt om gaver osv. hele tiden. Men når det kommer til stykke, virker det ikke som det er så mange som får likevel. Det er bare en dum forventning vi har til mennene. Gjør heller noe sammen når man har tid og rom for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite gaver her i gården også. Godt det ikke bare er meg... har plaget ham med min misnøye så gode jeg kan en stund, så til jul fikk jeg både gave OG noe jeg ønsket meg. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke gaver for å vite at mannen min er glad i meg, han viser det på andre måter, noe jeg setter mye større pris på. Han forventer heller ikke gaver fra meg til enhver anledning. Det blir som regel med jul og bursdager og det er begge veldig fornøyd med.

 

Men det er nå en gang slik at mennesker er forskjellige og har forskjellige behov, og det er ikke alltid så lett for partneren å vite hva man setter mest pris på om man ikke sier det. Man kan ikke forvente at partneren er tankeleser.

 

Har du behov for å få gaver for å føle deg elsket, så fortell for all del det til mannen din! La han slippe å gjette hva du til enhver tid krever av han! Leser du alle tankene til mannen din? Jeg hadde ikke klart å gjette hva mannen min ønsker fra meg (eller forventer, som enkelte tydeligvis gjør), hvis vi ikke hadde pratet om det. Om man har forskjellige behov er det selvsagt en større utfordring å huske på i hverdagen hva den andre ønsker, og det trengs kanskje flere påminnelser, men er det egentlig krise om det glipper innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Mannen min er så flink til å gi meg gaver og blomster uansett om det er anledning til det eller ikke! Vet at jeg kommer nok helt sikkert til å få bryllupsdagsgave iallefall.. Fødselsgave har jeg virkelig ikke helt sett poenget med, er vel uansett ikke noe som kan overgå det å få en nydelig liten baby! Hva skal jeg med noen annen gave da? :S Nei, det håper jeg virkelig er det siste dere tenker på under og etter fødselen.. en stor "shame on you" hvis dere faktisk bitcher mot mannen deres for at han kanskje har andre prioriteringer enn å kjøpe deg et smykke, armbånd, ring osv når babyen har kommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...