Gå til innhold

noen som har erfaring med ks eller tvillingfødsel på Tønsberg sykehus?


Phiphi

Anbefalte innlegg

Tilhører Tønsberg sykehus og går til kontroll der hver 14 dag. Men er usikker på om de har best kompetanse på kompliserte fødsler eller keisersnitt?

 

Noen som har tatt ks på tønsberg?

 

Det står på siden til sykehuset at for tidlig fødsel blir sendt til riksen, men jeg har hørt at prematur avdelingen i tønsberg er kjempe fin jeg! Jeg kommer jo garantert til å føde tidlig, blir jeg sendt til oslo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

ser det er en stund siden du spurte om det her, men svarer likevel...

 

jeg har hatt to haste ks på tønsberg, riktignok 12 og 14 år siden. sistemann kom 3 uker for tidlig. var veldig fornøyd den gang ihvertfall, og regner med det blir like bra nå.

 

vet ikke hvordan de gjør med tvillingfødsler, men siden de har bygd ut og det har blitt så flott der kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at du kan ta ks der. men ring og spør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg fikk min første gutt der for 16 mnd siden og det ble akutt ks.....han ble tatt 16 dager før termin...

skal ha planlagt ks denne gangen som skjer i nov en gang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Vet ikke om du allerde har fått dine to små, men blir de født før uke 26 kommer du til riksen( rikshospitalet). Etter uke 26 har SIV god nok kunnskap om premature. Det er mange dyktige på nyfødt intensiv og der jo der barna dine kommer om du føder prematurt. Har selv en gutt som ble tatt med keisersnitt i uke 32 på SIV, og har bare godt å si om nyfødt intensiv.

 

KS blir som regel planlagt og uten narkose, men selvfølgelig er det noen akutt ks i narkose. Narkose er ikke til å anbefale siden du og mannen går glipp av det store øyeblikket da barna blir tatt ut.

 

Håper det går bra med deg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...