Gå til innhold

En liten advarsel til de som drikker KLOSTER ammete for å få opp melkeproduksjonen


Fødemaskinen

Anbefalte innlegg

Kloster ammete inneholder peppermynte, noe som etter sigende kan REDUSERE melkemengde. De andre typene(NAF, helios, weleda) inneholder ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ikke ekspert på ammete - men vet at noen er bergenet på luft i magen hos baby (altså mor skal drikke...) - kan denne være ment for det?? - Kjempebra opplysning for øvrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den inneholder også anis, fenikkel, karve, kanelbark, kornblomst og ringblomst. Det står kun ammete på pakka, ikke noe om virkningsmekanismen. Den smakte kjempegodt da, men litt skummelt for de som drikker den i håp om mer melk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok -bra observasjon i allefall! kan du ikke maile kloster ang dette? på kellymom.com finner du sikkert dokumentasjon i forhold til peppermynte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min pakke står det peppermynteblad. Den smaker helt klart mynte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette var interessant! Jeg har en venninne som følte at hun fikk mindre melk av amme-te og nå skjønner jeg muligens hvorfor! Har drukket litt kloster jeg også og har reagert på at den har smakt peppermynte. Synes forøvrig weleda sin er bedre for produksjonen så holder meg mest til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING

Fikk ikke sendt de mail, men ringte Bioflora som produserer teen. Der sa de at peppermynte er tilsatt av flere grunner:

Får melken til å renne lettere og at den hindrer tilstoppede melkeganger

At den kunne virke forebyggende på magekramper.

Og sist, men ikke minst for smakens skyld.

 

At den kunne virke stoppende på melkeproduksjonen var helt ukjent for dem. I såfall mente de at det var for lite peppermynte i at den kunne virke minkende på melkeprod. Fortalte som sant var, at jeg hadde merket en nedgang. Da mente de at noen kanskje var mer følsomme enn andre på slikt. Jeg opplyste iallefall om linken til kellymom.com. Oppskriften til ammeteen hadde de fått fra Tyskland forresten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både posete og løsvektste fra Kloster i skapet - det står peppermynteblad først i lista over ingredienser på poseteen, men ikke i lista på løsvektsteen. Det er bare poseteen det lukter peppermynte av, også. Går ut fra at løsvektsteen fra Kloster dermed er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette har noen betydning, min erfaring er i alle fall at Kloster posete hjelper for både produksjon og babyens mage. Har drukket 2-3 kopper hver dag i ammeperioden med to barn. Merkelig nok glemte jeg å drikke teen noen dager og merket det ikke før jeg tydelig hadde redusert og for lite melk, babyen fikk mageondt og grønn slimete avføring. Kom igang med te igjen og alt rettet seg, jeg er i alle fall overbevist om effekt!!

Tror forresten at alle produkter for bedret amming er en individuell sak om det virker etter hensikten eller ikke, prøv deg frem og finn ut hva som virker og ikke virker for deg. Jeg kjenner helt klart når noe virker mot sin hensikt og produksjonen reduseres eller når noe virker og produksjonen økes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...