Gå til innhold

Hva heter barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eldar - vi er begge fra Bosnia, og navnet Eldar brukes i både Norge og Bosnia, det var viktig for oss at navnet passet inn både her og i hjemlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår heter Salma, oppkalt etter skuespillerinne da, men jeg likte det navnet veldig godt. Og så da det viste seg at det er arabisk navn som var det bestemt. Bare gode kommentarer fra familie/venner, men blir ofte blandet med Selma av de som ikke kjenner oss og helsestasjon osv..

Hvis vi skal få gutt en dag, så håper jeg at han skal hete Adam, veldig vanlig navn i mitt land ( Polen ), også kjent arabisk navn, favoritt til min mann ( fra Libanon ). Men nå har familien hans begynt å mase at vi skal kalle fremtidige guttunge for Jamal ( etter farfar ), og det har jeg ikke særlig lyst til, Adam Jamal i så fall, mye enklere å bruke Adam både i Polen og i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Ungene våre heter Fabian og Aurora, mannen kommer fra Albania. Har bare fått positive reaksjoner fra begge foreldrepar da navnene er gankse vanlige i begge land. Venter nå nr tre og navndebatten er i full gang igjen. Vanskelig å finne et navn som er greit å si og ikke så fremmed. Viktig for oss at navnet fungerer i begge land, på begge språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

morsomt å lese nedover her, vi har en elizabeth og en marcus, bibelske navn er de mest internasjonale har vi funnet ut, etiopisk pappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adam Mathias:) Familien til sambo kommer opprinnelig fra Marokko:) Bare positive tilbakemeldinger både fra min og sambos familie. Han har fått begges etternavn med bindestrek mellom, dette var nok litt tyngre for svigerfamilien min å svelge - de syntes det var mer korrekt med bare sambos etternavn. Men der har de ingen stemmerett gitt;)

 

Og ja - guttenavn er vanskelig... med tanke på navn får jeg nesten håper at jeg får jente neste gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Vår heter Liam Nataniel, pappan kurder fra Irak:-) Mellomnavnet har familien hannes vanskeligheter med å uttale..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

hehe....minner meg om en bokserie jeg leser, der faren heter Liam og datteren Natalie..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Far er far Kongo (DRC) og jeg er fra Norge.

 

Sønnen vår heter Victor Kayembe og datteren vår som ventes om noen uker skal hete Marie Engelina.

 

Sønnen vår er oppkalt etter onkelen sin, og jeg er kjempeglad i navnet. Er akkurat ei norsk venninne som har "hermet" og kalt babyen sin det samme. Vi bruker bare Victor.

 

Marie er oppkalling etter bestemor på fars side. Engelina var mitt forslag, og har ukjent opprinnelse.

 

Det morsomme er at mange tror at Marie er det "norske navnet", mens Engelina er det "afrikanske". Også er det på en måte omvendt ;-)

 

Var forresten vanskelig i begynnelsen med navn, vi ble ikke helt enige. Det var til slutt han som "vant", men i dag er jeg kjempeglad og fornøyd med valget. Ikke minst er jo svigermor SUPERSTOLT og skal holde navnfest for jenta når hun kommer.

 

Jeg ville gjerne ha et mer afrikansk navn til lillejenta, som mellomnavn, men vi fant ikke noe. Det morsomme i min manns kultur er at de fine mellomnavnene deres ikke betyr noe spesielt, det betyr bare rare, morsomme ting, og ikke vakre ord som man skulle trodd.

 

Barna har kun fars etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har norske navn, og pappaen er fra Pakistan. Har pappaen sitt etternavn som mellomnavn, så da kan de selv velge om de vil bruke det eller ikke når de blir store. Vi bor i Norge, og for meg er det derfor helt uaktuellt å gi barna mine ikke-norske navn. Svigerforeldrene mine har jo sin måte å uttale navnene på, men det er egentlig helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...