Gå til innhold

Februar: Noen her som har begynt å tenke på nr 2?


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Jeg har såååå lyst på nr 2, men sambo er ikke helt der ennå, han vil vente litt til, men vi er 30+ så jeg mener vi ikke bør vente så altfor lenge!

Dessuten vil jeg ikke ha så stor alders forskjell mellom barna. Men, samtidig føler jeg at jeg bør komme meg litt ut i jobb igjen før en evt ny svangerskapspermisjon. Planene er egentlig å gå hjemme frem til høsten 2008, altså over 1 år til... men å vente sååå lenge på å få barn nr 2?? Jeg vet ikke... Noen andre her som er babysjuke? Hvordan har dere evt tenkt å gjøre det med jobb/inntekt/permisjon osv?

 

Håper på mange svar...

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen der:-) Men, jeg kunne tenkt meg nummer 4 da.... Men, vil helst jobbe litt først. Og så må jo sambo være villig til en til, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig lyst til å få nr 2 snart;) Har ikke noe på gang enda, men håper at ting kan skje om ikke lenge:)

Når det gjelder økonomi så er dette 5. året vi har 1 lønning, men mannen min begynner å jobbe til sommeren og da har vi 2 lønninger. (har gått på høgskole begge to) Det skal bli så godt:D

 

Jeg synes 2 år imellom er fint og håper det kan klaffe for oss:)

Nå jobber jeg 100%, mens mannen min går på skole og har korte dager. Vetle er 60% i bhg og jeg jobber aftenvakter de dagene han ikke har bhg plass;) Regner med at jeg fortsetter i 100 iom at vi skal til å prøve snart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30, fikk førstemann i november 2005, og venter nummer to nå. Termin oktober, dvs. nesten to år imellom. Det synes jeg er en grei aldersforskjell.

 

Men de sier at en kan ha flere svangerskapsplager når det er kort tid imellom. Jeg har bl.a. vært fryktelig plaget med kvalme og oppkast denne gangen (Var ganske dårlig med nr 1 også, men ikke på langt nær slik som nå..), og jeg leste i "Gravid" at dette kunne være et problem når man fikk to tette. Det er slitsomt å være gravid og trøtt og dårlig + ha en på halvannet år. Men det hjelper når jeg etter hvert har sluttet å amme, og at hun er så stor at hun kan leke litt på egen hånd. Likevel - det er utrolig hvor tiltrekkende jeg blir for henne, når jeg ligger på sofaen og trenger å slappe av... ;-)

 

I tillegg har jeg kjent knaking i bekkenet siden starten av svangerskapet, mens jeg i forrige svangerskap ikke merket at jeg hadde bekkenløsning i det hele tatt...

 

Men jeg gleder meg sånn til å få et barn igjen, at det overskygger det meste... Jeg tenker jo også på hvor stor glede de kan ha av hverandre når de er relativt tette.

 

Jeg ønsket heller ikke å vente så lenge med nummer to fordi jeg var over det magiske 30-tallet. Mannen min ville gjerne vente litt med nummer to... Men man vet ikke hvor lett det er å bli gravid andre gangen, selv om det gikk lett første gangen. Og jeg vil jo at eldstemann skal få i hvert fall ett søsken! Det er ingen selvfølge å få barn! Jeg kjenner mange som har strevd/strever.Derfor syntes jeg ikke det var noe å vente på. Nå, imidlertid, vil jeg vente noen år før jeg vurderer en evt. nr. tre....

 

Når det gjelder jobb, har jeg fast 100% stilling. Jeg begynte etter perm i slutten av november, og skal etter planen jobbe til uti september. Men jeg har vært veldig mye sykemeldt nå. Med nummer en var jeg nesten ikke borte fra jobb i det hele tatt, var helt i toppform, så jeg var ikke forberedt på å bli så redusert denne gangen...Men jeg har en veldig hyggelig og forståelsesfull sjef, og det hjelper utrolig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forts.

 

Jeg kan jo legge til at hvis jeg hadde skrevet dette innlegget for en måed siden da jeg ikke hadde fått i meg mat på en måned, bare kastet opp alt, ville jeg kanskje ikke ha sagt at gleden over et nytt barn overskygget det meste... ;)

 

I tillegg: Jeg har eldstemann hos dagmamma hver dag, og det har vært bra når jeg har vært så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har begynt å jobbe igjen nå slik att jeg kan arbeide meg opp permisjonrettigheter.. har sluttet på pillen så håper det skal dukke opp en liten spire etterhvert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på veg med nr. tre - i løpet av tre år. Når nestemann kjem i februar, kjem nr. 2 til å vere 17 mnd. og nr. 1 kjem til å vere 2 år og 8 mnd. Har det altså travelt med å lage ungar, men så er eg også 38 år, og vi brukte 15 mnd. på å få på plass førstemann. Var redd det skulle vere like vanskeleg med nr. 2, men han sat plutseleg då nr. 1 var seks mnd. Er no 1 mnd. på veg, og har allereie bekkenløsning. Var svært hardt plaga i begge dei to andre svangerskapa. Men eg gler meg kjempemykje til å få ein unge til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

har fått nr 3 eg for 2mnd siden det er nesten 15mnd mellom dei to minste. har gått over all forventning er ikkje så travelt (ennå) som eg hadde forventa meg.

var litt meir kvalm en 2.gang og verre bekkenløysning men ellers heilt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me fekk nr 2 i mai 2007, så då er det 14 1/2 mnd mellom dei. Det gjekk veldig greit, var kvalm i starten (noko eg ikkje var med nr 1) og fekk bekkenløysing på slutten (heller ikkje med nr 1) og blei sjukemeldt. Nå er eg ganske god att og dagane går greit. Det er rart kor stor eittåringen plutseleg blir når ein får ein ny baby :) Sjølv om ho verken snakkar eller går ennå. Ho kan gå litt altså, men likar best å krypa. Ikkje så travelt for meg har eg funne ut når eg ser korleis andre foreldre må fotfølgja deira eittåring...

Eg hadde 80 % permisjon med nr 1 fram til juleferien 2006, og jobba 100 % til eg blei sjukemeldt etter påske. Mannen min var heime med nr 1 resten av permisjontida til nr 1. Nå er eg i 80 % permisjon igjen. Skifta forresten jobb midt oppi dette, så eg starta i ny jobb då eg starta opp etter juleferien. Men når ein er kommunalt tilsett i faste stillingar, så er det ikkje noko problem.

Nå gler eg meg til å vera heime eitt år til :)

Det er forresten veldig kjekt med ein liten igjen - dei bittesmå kleda og fingrane. Og for ikkje å snakka om SMILET! Det er stort då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har termin med tvillinger 26.oktober...... så dette skal bli VELDIG spennende.... er heldigvis i fin form, og han på 17 mnd skal begyne i barnehagen onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid i uke 17 med nr 3 nå jeg :)

Det blir da litt under to år mellom mine yngste dersom jeg går til termin med denne. Gleder oss masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Nå er det jammen meg lenge siden jeg har vært her inne=)

Men er nå tilbake med ny giv og nytt nick...

Vi fikk vår snelle februar -06, og prøver nå på nestemann =)

Håper det ikke tar så lang tid, siden jeg er av den utålmodige typen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er det virkelig lenge siden jeg har vært;)

Vi har ikke planer om flere,(iallefall ikke mannen i huset)men fikk nr 3 i mars,så det er bare 13mnd mellom de to minste,travelt,men kjempe artig:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg har termin 13.april så da blir det 2 år og 2 mnd mellom mine:) jeg het c80termin1.feb.fødte 15 feb. ikke vært her siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi venter nr 2 nå i disse dager . 6 dager på overtid og klar for å møte gutten vår. vi har en jente fra før som blir 2 år den 16 feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Nå har det gått 1,5 år siden hovedinnlegget jeg skrev og endelig kan jeg si at vi prøver på en til... Er i vår første pp nå, så dette blir spennende =)

 

Lykke til jenter =)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...