Gå til innhold

Koffein i pepsi max?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har desverre fått spysyken og eneste som har fristet har vert pepsi max som jeg har drukket mye av... Er det noen som vet om det er mye koffein i denne brusen? Vanligvis holder jeg meg unna brus og koffein innholdig drikke, særlig siden jeg er gravid, men har ikke orket tanken på noe annet. Blir glade for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er like mye koffein i pepsi max som cola. Du kan drikke en liter om dagen i følge matportalen, men det forutsetter at du ikke drikker annen koffeinholdig drikke.

 

Jeg drikker ca en liter om dagen jeg, eneste jeg klarer å få i meg som drikke uten at det kommer opp igjen.

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt koffein i pepsi, men det tror jeg ikke du trenger bekymre deg om, det finnes verre ting å putte i seg.

jeg har selv dilla på kaffe, men både lege og jordmor har sagt at det ikke er farlig, prøver jo å ikke overdrive, men det kan lett bli en 4-5 kopper om dagen, og det er nok mye mere koffein i det.

så jeg tror ikke du trenger å bekymre det for pepsien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker pepsi max daglig æ,å d e e ikke lite for å si d sånn..blir småkvalm av anna drikke..men jordmor sa d va greit ho så læng æ holdt mæ unna brus me sukker.. så tror ikke d tar nå skade.. me 1 mann drakk jeg like mye pepsi max å han har ikke tatt noen skade av d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er også Aspartam (kunstig søtningsmiddel) i Pepsi Max. Aspartam er et omdiskutert stoff som er forbudt i mange land . Om det er mulig for dere å forsøke å drikke noe annet vil jeg anbefale det på det varmeste .

Evnt . begrense inntaket . På Lidl selger de en drikke som heter Apfelshorle . Vet om flere som har brukt den som kvalmestillende med hell . Den er syrlig og god , uten sukker og tillsetningstoffer .

Uansett ; god bedring til dere begge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker litt på det som ble nevnt lengere opp... om aspartam og sucralose... det har vært gjort forsøk på drektige kaniner. (de fikk riktignok store doser) halvparten av forsøksdyrene aborterte!!!

så det er sikkert greit med ett glass eller to, men.....

jeg har selv vært en ivrig cola light- drikker, men etter at min samboer leste dette har jeg kutta helt ut... i tilfelle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey.. Det var jeg ikke klar over. Kommer nok til å holde meg unna pepsien nå! Får prøve å heller drikke vann, selv om det ikke er det jeg har mest lyst på når jeg er kvalm. Takk for tipset Emelên, tror jeg skal ta meg en tur på lidl å se etter det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare gi en liten kommentar til vedkommende som sier at hun drakk mye pepsi da hun var gravid med1.mann og at barnet ikke har tatt skade av dette:

 

en kan jo ikke vite det da! skadevirkninger kan komme senere, dessuten er det forskingsresultat som sier at foster hvis mor drikker koffein har økt risiko for å få konsentrasjonsproblem og/eller migrene senere i livet. syns det er rart med denne innstillingen om at en må unne seg ditt og datt,når det gjelder kun 9 mnd av livet vårt - vi bør vel prøve å være så sunne som mulige da. og pepsi og cola er jo på ingen måte sunt, det være seg med eller uten sukker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Jeg er selv en pepsi max elsker. Har bestemt meg for å venne meg av med det så nå drikker jeg alt mulig annet når suget melder seg (jeg drikker også veldig mye vann ca 2 liter per dag tenker jeg)

Prøv eplejuice med farris som tørstedrikk om du er kvalm. Friskt og godt og blir faktisk til og med anbefalt av leger :)

Jeg har pleid å drikke det som tørstedrikk om sommeren med isbiter i.

Det er jo selvfølgelig sukker i det, og det er mineraler i farris, men behøver kanskje ikke drikke bare det.

I går laget jeg meg en kanne vann med presset sitron i(MASSE vannet var "gromsete")... mmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil no uansett si til HI at d e jo bedre at du får i deg pepsi max enn ingenting ettersom det er væske.. jeg hadde selv spysyken en stundt tilbake og fikk ikke i meg noenting på vel et døgn.. legen tok prøver av meg da og hadde allerede begynt å tære på meg fordi jeg var så uttørket.. så jeg vil si at dersom man klarer å roe det ned igjen (pepsi max drikkingen) så e d hvertfall viktig å få i seg væske.. god bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filter- og kokekaffe

1,5 dl

80 mg

 

Pulverkaffe

1,5 dl

60 mg

 

Espresso

0,35 dl

40 mg

 

Koffeinfri kaffe

1,5 dl

max 0,3 mg

 

Te

1,5 dl

40 mg

 

Coca Cola

1,5 dl

40 mg

 

Red Bull

1,5 dl

50 mg

 

Andre energidrikker

1,5 dl

20-25 mg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange godt tips og oppmuntring! :)

Føler meg bedre nå, tror det verste er over. Phu.. Slitsomt å være syk oppi alt annet. Vann fra nå av. :) Får heller prøve en farris hvis kvalmen skulle melde seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ut ifra at d var meg du mente... jeg spurte jormor om dette jeg å så lenge jeg holdt meg unna sukker brus kunne jeg godt drikke pepsi max..vist du har noen annen brus å anbefale meg så står jeg åpent for d..men jeg liker ikke vann,jeg blir uvell av d...

så kom me forslag over annen drikke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Annonse

Det er mer koffein i Pepsi Max enn annen colabrus (70 ml pr. to dl., og mer enn en kopp kaffe pr dag (ca. 100 mg.) frarådes pga. økt fare for abort for gravide. 

 

Anonymkode: d4a0d...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...