Gå til innhold

hvor har dere problemer med økt hårvekst jenter?


thebasile 82

Anbefalte innlegg

Jeg vokset overleppa for første gang for en uke siden (d var vondt det...), og stubbene er allerede godt synlig en uke senere...

Huff..

 

Hvordan er det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har "veiviser", mørke krøllehår under lårene mine, litt mørke, harde hår under haka, og mørke hår på overlappa. Da jeg var hos gyn fikk jeg beskjed om at jeg hadde krav på dekket hårfjerning (elektrolyse) da jeg hadde fått diagnosen pcos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "veiviser" og litt ekstra hår på magen, lange hår på lårene, på hake og hals, rundt brystvortene:'(

Jeg hater virkelig dette. Blir lei meg hver gang jeg ser hårene enten i speilet, eller når jeg ser på kroppen min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere å få sjenerende hårveks da?

Jeg sluttet på p-piller for et år siden i slutten av juni, etter å ha brukt p-piller i åtte år...

 

Har dere noen erfaring med dette? kommer det sakte men sikkert? eller kan det hende jeg er veldig heldig siden jeg bare har det på overleppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel mest plaget under haka jeg. Å så har jeg litt på overleppa. Streken fra navenel er ikke så fremtredene å den fjerner jeg bare i dusjen uansett.

Eller så har jeg jo på låra da, men ikke så mye at det ubehagelig egentlig tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mest under og på siden av haka... og litt på undersiden av lårene... men det fjernes i dusjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ganske raskt etter pille-slutt. Men jeg hadde bare gått på pilla i 3 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også på magen , haka og litt på halsen. lår frem og bakside. armer , der er de lange og noen mørke:o( og føler det er endel på kinnene.

Var hos hudlege denne uka og han sa elektrolyse ikke var å anbefale, kan få arr og huden blir rød etterpå en god stund. (tør jo ikke gå ut da!!)

Laser var det beste,men det er jo ikke støtte fra staten der. men han skulle søke uansett på laserbehandling for meg, han sa behovet var tydelig der. Man fikk i noen tilfeller ja men mye nei. Men han sa også at han drev og søkte for de fleste uansett om han fikk nei, slik at de skal skjønne at det er behov for dette.

Er spent på svaret, selv om jeg vet at det mest sannsynlig blir nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har også pcos. Legen min har søkt om å få dekket fjerning av hårveksten . Fikk brev fra trygdekontorer 1år seinere om at de dekket 20% av utgiftene.

Men hva hjalp det.

Betalte nettopp 1450 kr for å få fjernet hårene på haken min og litt på halsen. Et veldig lite område. Behandlingen tok bare 10 min.

Så det var dyre minutter. Fikk beskjed at det måtte utføres 3-8 ganger på hver enkelt område. Hadde ikke penger til å fjerne flere ganger. Siden eg har på hake, hals, baksiden og fremsiden på lårene. Spurte hva det kostet å få fjernet hårene på låret. Holdt på å gå i bakken da jeg fikk svaret.

6000 kr for hvert lår. Og det kun på den ene siden. Og det skal utføres flere ganger ellers kommer bare hårene tilbake,. For meg koster det da ca 90000 å få fjernet alt, alle de gangene det må utføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hår på haka (litt nedenfor), type 4-5 mørke og noen lyse. Holder å nappe ut med pinsett av og til.. Har også et par mørke rundt ene brystvorten. Er dette å regne som mye?? Har hatt dette så lenge jeg kan huske, uavnhengig av p-pillebruk og tror ikke det har blitt noen fler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

jeg har svarte hår på hele kroppen føles det som...lårene, rumpen, veiviseren, armene, haken og halsen.. ikke så gøy.. Men jeg er så heldig å jobbe på en klinikk der vi driver med IPL (laser) så jeg skal begynne å med det så snart jeg har født!

Synes forferdelig synd på dere som ikke får dekket behandling av trygdekontoret, for det er jo ganske dyrt.

Men bor dere i nærheten av bergen så kan vi jo prøve å kanskje gjøre det litt billigere, kun fordi jeg synes det er så synd at vi jenter skal gå rundt å føle oss som menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil si du er ganske heldig da ja.... har fra hoftene og ned,rompa,magen(spesietl nederste halvdel),armene, og fått også på brystet.og selfølgelig, halsen,haken og overleppen. og ja.... alle sier: jamen det er jo bare å vokse de da..... men det er det ikke. først må du spare i mange uker før du kan vokse, og det holder kanskje i en uke. det er utrolig vondt å gjøre det på lårene,og rompa. tror jeg bruker en time ,halvannen hver gang jeg skal barbere meg, og neste dag er det på vei tilbake. så , ja dette er et evigvarende problem som driver meg fra vettet.... har tenkt på elektrolyse\laser, men grovt regnet vil dette nok koste meg rundt hundre tusen totalt. så da er det vel bare å barbere hver dag da.

jeg har alltid hatt mye, men etter jeg har begynt å prøve å bli gravid, har det bare blitt værre. blir mer og mer for hver pergokur;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tja.. føler meg egentlig som Arne Markusen... Haka, skinnskjegg, overleppa, armer, foran og bak på lår og legger, veiviser og en utrolig bred bikinilinje... ¨når det gjelder brystregionen har jeg snart mer hår enn samboeren min... fa#¤... Dessuten oppdaget jeg her om dagen at de dunene jeg hadde på kinnet som før var lyse har blitt... ja du gjettet riktig.. svarte :) Livet er hærlig... Ikke hjelper det med voksing heller.. Har nemlig fått gjort det på en klinikk, men det hadde samme effekten som barbering siden mine hår ikke kommer opp med rot, men blir kuttet rett over huden.. jippi! Ikke tåler jeg hårfjerningskremene heller så min aller beste venn er barberhøvvvelen.. tar gjerne imot gode tips!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Alle med PCOS kan få dekket behandlingen, be lege om å sende en henvisning, så er det egenandelen dere betaler - og den går på egenandelkortet!

 

Har hatt min første på hudavd. på SUS, på det i ansiktet, og fikk beskjed om å følge med og spør om å få behandlet andre områder, som lår, armer og rygg. det som er på bryst behandler de også med samme henvisning.

 

Det er litt forskjell på nær 2500 og 280!!

 

Men dere trenger henvisning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde at de bare dekket ansikt jeg.. dette er jo kjempeflotte nyheter!! Men har fått beskjed om at det vil koste meg rundt 30000,- å få fjernet alt (for det må jo mer enn en behandling til...) Er dette penger vi får igjen på egenandelskortet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte legen min om henvisning, men dette visste han ingenting om sa han, og ba meg finne ut av det.....hvor han skulle henvende meg alt sånt, men jeg vet jo ikke..

hvor kan jeg finne mer info???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye hårvekst i ansiktet, og har lært meg å leve med det - sammen med høvelen.

 

Det som verre er, er at nå har jeg merket at jeg begynner å bli tynn i håret på hodet. Jeg er ikke mer enn 31!

Min mor og mormor har også PCOS og er tynne i håret - mormor er nesten skallet og bruker parykk.

 

Er det noen andre som har det samme?

Og noen råd om hvordan dette kan bremses/stoppes eller reverseres?

 

HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble henvist til hudavdelingen ved SUS.

Min søster fikk dekket behandling ved privatklinikk.

 

Sjekket litt på NAV.no men fant ingenting spesifikt utenom listen for hva som betales i egenandel.

 

Det dere kan gjøre er å få en attest fra lege med diagnose, og gå til NAV og spør der. Har dere begynt behandling så ta med kvittering(er), på NAV skal de jo vite dette.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang tynn i håret... Jeg mistet også mye hår en periode og ble så tynn i håret at jeg hadde komplekser av det. Ble anbefalt noe som heter ARCON TISSANE på helsekost butikk. Med gode resultater!! Litt dyrt, ca 350 pr pakke. 30 tbl i pakka, skal ta en pr dag. Men det var verdt det for meg iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. lurer på om dere alle har fått diagnosen PCOS? jeg er 20 år, og har alltid hatt mye h¨r på armer/rydd, når jeg var liten til og med.( de var lyse) men alikevel.. I de siste årene, har jeg fått 6-7 mørke hårstrå på maven(veiviser).. Å rundt puppene.. Jeg har brukt napper de site 4 årene.. Men syns det er slitsomt..

 

Har hørt Diane p-pillen skal hjelpe mot hårvekst?

 

Noen som har erfaring med den? noen bivirkninger`? som vektoppgang, blodpropp, osv?

 

I så fall, hvor lang tid tar det, til p-pillen, viker å du ser forskjell på hårveksen?

 

 

Håper på svar;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også satt på Diane etter en stund... men det ble ikke mindre hårvekst av det, ingen endring....

Diane gjør ikke noe med den hårveksten som allerede er der, men den hjelper mot at det blir mer av den...

 

Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din dessverre, men har lært meg å leve med det... og det finnes jo behandlinger for fjerning av håret ;)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...