Gå til innhold

Juli: Endelig slutt med sutten!


Gjest

Anbefalte innlegg

Åhh! Endelig har det skjedd! I begynnelsen av denne uken fikk gutten vår et sår på tungen, slik at det gjorde vondt å få i seg mat. Vi tror at det muligens var et slags gnagsår pga sutten og på onsdag gjorde det vondt å ha sutten i munnen i tillegg. Da sa vi til han at han måtte slutte med sutten fordi den gjorde at han fikk vondt i tungen. Utrolig nok var han helt enig i dette! Om kvelden (brukte bare sutten om natten) spurte han et par ganger etter sutten og var litt sutrete før vi gikk ut av rommet, og han brukte 1,5 t på å sovne den kvelden. I kveld spurte han ikke etter sutten og han sovnet nesten med en gang! Jeg er så lykkelig!!! Endelig er det slutt på suttebruken!!

 

Måtte bare få det ut, det er så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så deilig !

Vi har tenkt å ta kampen i sommer, gruer meg litt - hun bruker den stort sett bare om natten, men spør etter den noen ganger på dagen når hun er sliten og trenger en "time out" for seg selv.

Og vi har vært litt "snile" med å la henne få ha den, siden hun fikk en lillebror før jul som bruker sutt.

Men det går vel greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være! Jente her er avhengig av den enda, hadde en fin periode da hun bare brukte den om natta. Regner med vi snart må ta den kampen vi og, hun blir jo tre år i juli og er for stor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo det som er så utrolig! Vi var også veldig forberedt på at dette ville bli en kamp, og vi hadde planlagt å ta den til sommeren... Det ble ingen kamp! Så det jeg egentlig vil si, som jeg tydeligvis har litt problemer med å få skrevet, er at det er ikke sikkert at det blir så vanskelig å slutte som man forventer. Gutten vår var tydeligvis klar for å slutte uten at vi var klar over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi bruka suttn alt førr mye... men får ho den ikke når ho skal kos sæ så putta ho fengran i munne og æ e redd ho skal bi som søskenbarnet og sutt på tommeln... ho sutta enda på tommeln når ho bynnt på skola... men vi finn stadig fleire situasjona kor ho ikke treng suttn... så når ho skal gjør ditt og datt så legg ho den i fra sæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber henne ta den ut når hun leker og når hun prater nå, så da kan det gå lang tid før hun kommer på at hun skal ha smokken. Så tar det litt gradvis nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi sluttet når hun var litt over året,trodde det skulle bli et mareritt jeg også! Men tok bare noen timer etter leggetid,så sov hun som en stein uten=) så der ble jeg positivt overasket!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

jenta mi har ikke slutta enda, men ho har sagt at ho skal slutte når ho blir 4, og at ho skal gi den til kaptein sabeltann. Ho veit at d er til sommeren ho har bursdag, og at vi skal ned å besøke kaptein sabeltann til sommeren, så jeg håper ho klarer å levere den da. Ho er altfor avhengig av den. D blir da kanskje lettere å få lillebror til å slutte oxo. Han er snart 2,5.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...