Gå til innhold

råd til foreldre med overvektige barn som ikke spiser spes usunt og begever seg ok.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en kropp som er genetisk tilnærmet helt lik steialdermennesket. Steinaldermennesket levde av kjøtt,fisk,røtter,nøtter,frukt og bær sånn ca. Blir for drastisk å sette et barn på en slik diett med mindre det er svært overvektig. Det du kan gjøre er å kutte ut brød,ris,melk(begrense) og poteter. Vi har gjort det med vår fem åring som er ca ca 5-6 kilo for mye og ganske stor mage. På denne måten blir hun slankere og holder vekten. Hun får fortsatt brød av bhg men vi sender med karbonader,kyllinglår, yogurt med atkins musli og frukt og gulrøtter i matpakka i stedet. til middag får hun eks fisk m grønnsaker og en god saus. Hva skal du med poteten da? du savner ingenting. Det er en vane.

 

Hvorfor virker dette?

Ved å kutte ut stivelsesrike matvarer så får du en annen hormonell sammensetning i kroppen enn om du spiser mye brød. Barn som legger lett og fort på seg gjør dette fordi genene og hormonene tilsier det. Det handler om en hormonell ubalanse. Ubalansen gjør også at de får kick av karbohydrater og spiser mer enn andre barn.Mat med protein, sunt fett og grønnsaker er best for genene, best for hormonene og gjør at du ikke legger på deg så lett.

 

Prøv en uke eller to og se.

 

Les bedre uten brød av wolfgang lutz.

 

Klem meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei, dette var et himla greit innlegg. For akkurat sånn har vi det. Sønnen min på 11 år lever sundt og trener, men er tung.

 

Skal jammenmeg prøve dette. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

bra at dere har tatt tak i dette. Menjeg tror karbohydrater erviktig for hjerne. vaar syv aaring har gaatt ned 6 kilo,etter Libra metoden,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hva er bra med karbohydrater?

Det er sukker og stivelse, hva skal kroppen egentlig med dette?

Vi driver ikke slavisk lavkarbo her i huset, men det er da kjøtt, sunt fett og grønnsaker som har NÆRING, karbohydratene er bare vomfyll.

Jeg holder meg unna karbohydratene mest pga blodsukkeret.

Spiser jeg brød raser det opp og rett ned igjen med en gang og jeg blir skjelven og uvell.

På mer proteinrik kost holder jeg blodsukkeret stabilt hele dagen.

jenta mi er bare 14 mnd, og får mer karbohydrater enn meg, men hun er ganske rund og tung, og virker veldig sulten, så vurderer å kutte litt ned på brød på henne også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Jeg er ganske overvektig etter 5 svangerskap og bekkenløsning, og har begynt å spise mer proteiner etc, og det virker!

 

Husk også at man kan gjøre mye ved å bake brød selv, slik at det blir grovere og uten tilsetningsstoffer. Mine barn er normalvektige men har "mistet" den oppblåste magen etter at jeg begynte å bake brød og fokusere mer på proteinholdige matvarer. Og for all del, spis mye fisk og unngå store mengder mettet fett.

 

Litt karbohydrater bør man ha, men ikke store mengder tomme kalorier. Ingen har vondt av å få en normal pose lørdagsgodt i stedet for en diger en....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da jeg var liten så var jeg aldig overvektig, selvom jeg bare sitter inne! :) Det er ikke bare bevegelse og diett som avgjør, men gener! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...