Gå til innhold

Juli: Bruker deres barn bleie enda?


ღtili35ღ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så deilig da! Her brukes det enda bleie, selv om hun liker å gå uten og sier fra når hun må tisse. Eneste problemet er hvis hun sovner, da hender det hun tisser på seg uten bleie. Tenkte vi skal avvenne henne helt til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på det når din har sluttet med bleier? Er det bare for å skryte av datteren din og liksom påpeke at andre barn er sent utviklet siden de går med bleie på seg enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også planer om å slutte til sommeren, men hun tok det frivillig før den tid:-)

 

Slo seg skikkelig vrang en kveld jeg skulle stelle henne for natten.

"mamma, jeg er stor jente nå så jeg trenger ikke bleie!"

 

De 3 andre mine var eldre før de sluttet med bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med skryt å gjøre!!!!!!

 

Å slettes ikke noe med sen utvikling å gjøre.

Vet at ingen barn er like , da jeg har 4 stk selv

 

Les innlegget mitt der mine andre 3 sluttet sent med bleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt født i begynnelsen av 2004 4 og han bruker bleier enda. Vi begynner å se slutten på dagbleiene tror jeg, forventer at den forsvinner i løpet av våren/sommeren nå. Natta får vi avvente litt til med.

 

Barn er veldig forskjellige på dette området som på andre områder når det gjelder utvikling ja :o)

 

Hvor tidlig ute var minsten din nå da, i forhold til de 3 andre? Og har dere gjort noe annerledes denne gangen, eller har hun bare funnet det for godt å slutte med bleier på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De andre barna var rundt 3 år da de sluttet.

Hun minste var 2.5 år.

 

Det vi ikke har gjort denne gangen er å mase og stresse med potte.

Med de andre var jeg litt opphengt i at de skulle på potte/do.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ganske så morsomt egentlig, at den gangen man har valgt å ikke drive pottetrening så blir barnet fortere tørr enn de andre. Stemmer bra overens med hva jeg alltid har sagt, la barna styre dette med bleieslutt i eget tempo. Det ligger i et barns natur og ville mestre noe, også dette med å gå på do, men det skjer ikke før de føler seg klare for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg EvaL.

 

Her får hun utvikle seg i sitt eget tempo, har ikke lagt noe press på henne.

Ser ingen grunn til å få henne stor før jeg må:-)

 

Ville ha minste mor lenge liten, da hun var en skikkelig attpåklatt:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp mi frøken bruka bleia enda... va så flenk å gikk på do ei stund (ikke så mye at vi tok av bleien da), men så snudd ho plutselig heilt om å strinekta... trur det e førr at ho bei storesøster og e sjalu... vil også bi stellt med av mammaen... så nu e det dårli med do gåing... men regna me at en dag finn ho ut at ho skal på do igjen... gidd ikke å mas på ho enda iallefall... tenkt at æ tel sommern sku ta på ho truse og send ho ut, så ho finn ut ka som skjer når ho ikke går på do... førr ho e jo vældi opptatt av truse førr tia... ja, ja... kjenn ingen på min alder som bruka bleia så det går sæ vel tel ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt Snupidupi!!

Vi har samme her, hun ville en stund, mn nå er det slutt. Veldig opptatt av truser, så vi tar det til sommeren.

Mindre tøy å vaske.

Dessuten umulig for barnehagebarn å få sagt fra tidsnok til å få dem inn og av med tusen lag tøy, før det går galt.

Da mister de lett motet igjen hvis det stadig går galt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem denne anonym personen er som bare skal være sur hele tiden, er ei sur anonym inne på småtroll 2-3år og. Kanskje litt sjalu?

Er ingen konkurranse om hvem som er tidlig ute, er jo bare morro å høre om andre sine erfaringer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har noe med at man er så redd for at man gjør feil at man tenker at alt er konkuranse? Blir man provosert er det sikkert en utrygghetsfølelse man selv trenger å jobbe med. Det viktigste er jo å vite at absolutt alle barn (og voksne) er forskjellige. Og jeg kjenner heller ingen som bruker bleie i min alder. He, he..Dattera mi vil ikke tisse eller bæsje på do, hun er 2 år og 7 måneder. Et par ganger har hun prøvd. Tror ikke hun har hatt kontroll over blæra før denne siste uken. For nå sier hun hele tiden. Nå tisset jeg i bleia. Hun har ingen storesøstre å lære av - så her bør kanskje jeg spørre litt oftere (særlig nå da jeg tror hun har kontrollen) om hun vil på do..Men jeg stresser ikke - har hørt at det er lettest å la dem lære seg det, sommeren etter de er to år. Lettere å la dem gå uten bleie i de deilige sommermånedene. Det kommer når det kommer.

 

Ha ei go helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Min gutt er født 18juli og han får helt panikk hvis jeg setter han på do,synes det er skummelt!!Så her har vi ikke stresset med å slutte med bleie,det kommer når han er klar for det!Tilbyr han å sitte på do når vi skifter bleie,men det vil han ikke...enda...Har forresten prøvd potte også,men nei...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...