Gå til innhold

Måtte føde på kontor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kristin Steien Bratlie hadde dårlige rettigheter enn en ku da hun måtte føde på et kontor på Ullevål sykehus

 

Alle kyr har rett på å føde i en fødebinge i nærheten

 

Er det rart ein får angst for å føde. Det verste er at det er sant. Haddedetvore menn som fødtehadde det vore fødselsavdeling på kvart eit nes, bensinstasjon, tunell, fjellovergang ol.

 

 

http://www.aftenposten.no/helse/article1688173.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Fortsetter under...

bare for å legge det til: venninnen min måtte også føde på et undersøkelsesrom på Ullevål sykehus. Heldigvis var det en ukomplisert fødsel. 

Og jeg er faktisk født på badet på Kongsberg sykehus,( skjønt det er jo lenge siden. )Men det var en vanskelig fødsel, utdrivingstiden tok 1,5 timer. Og mamma var førstegangsfødende.  Hun fikk ikke engang lystgass pga. at de jo ikke hadde det på badet, stakkars.  Så dette er ikke helt ukjent. Det er vanskelig å planlegge og ha oversikte over hvor mange fødsler man har samtidig.

Da jeg skulle føde på Ullevåll, var også fødestuene opptatt. Jeg måtte vente på gangen i flere timer, i en sykeseng hvor jeg måtte ligge flatt hele tida fordi vannet hadde gått og det var setefødsel, uten hverken undersøkelse eller smertelindring nesten helt til rett før pressveene begynte.  Var ikke særlig moro å vente på gangen, jeg skulle gjerne hatt et rom å vært på. Det syns sikkert de pasientene i nærheten at jeg skulle hatt også, for jeg skreik. Når jeg kom inn var det for seint å gi meg epidural, så jeg fødte i seteleie med bare lystgass.

  I det hele tatt: dett var min 3. fødsel, men Ullevåll sykehus er det verste jeg har vært med på. Jeg har ingen gode ting å si om fødselen og oppholdet der, men det kommer av personalet, ikke mangelen på fødestuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...