Gå til innhold

Noen med høyt blodtrykk her?


Villeville

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Da har vi vært på ny kontroll på Ullevål.

Blodtrykk er bra, ingen proteiner i urinen, men målingene av babyen viste så godt som stillestående vekt fra forrige uke... (det er jo ikke akkurat som å veie på vekt dette her, så eksakt blir det dog ikke, så legen mistenkte at måten babyen ligger på kunne ha noe å si - den lå i seteleie i dag, mens den var i hodeleie sist.....)

 

Gjennomstrømningen i navlesnoren ble målt, og den viste stort sett gode resultater, men en av målingene han gjorde viste motstand i den.

Målte også gjennomstrømningen i hjernen, og den var bra. Fostervann-mengden var bra nå i.f.t. sist uke (AFI 8), så

Siden str. på babyen så ut til å ha stått stille, og han fikk varierende gjennomstrømningsmålinger, valgte han å ta meg inn til ny kontroll allerede på fredag. Ble litt usikker siden målingene ikke var som forventet/håpet, og derfor er jeg veldig glad for at jeg skal tilbake allerede før helgen. Regner med at jeg kommer til å gå et par ganger i uken fremover, men om målingene er like usikre på fredag, kan det også være at jeg blir lagt inn på obs'en for å få daglige CTG-målinger og blodtrykksmålinger.

Skulle visstnok få reise hjem og være hjemme på kvelden og natten, så lenge blodtrykk holder seg der det er, og proteinene glimrer med sitt fravær...

I dag har vi forresten passert den dagen datteren vår kom på forrige gang, så det er en liten milepæl da...

 

Legen mente for øvrig at det fortsatt er meget mulig at vi kommer oss over uke 30 før de må forløse babyen. Jeg krysser fingrene for at vi gjør det, en ting er å få et prematur-barn, om man ikke skal få det midt i den verste RS-virus-, influensa- og omgangssykesesongen i tillegg...

 

Så, det kan se ut som jeg kan få nytte av lydbøkene til samboer'n før jeg aner ordet av det - men optimisten i meg satser på bedre målinger på fredag!

Må si jeg har hatt bedre dager enn dette, det er liksom dette man frykter hver gang man kommer inn der....

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Uffameg, jeg leser med frykt. Det skremmer meg at blodtrykket ditt er så fint og at du itillegg går på blodfortynnende. Og at det nå allikevel ser ut at motstanden øker. Jeg selv har jo mistet i uke 22 og vil jo gjerne gå over uke 27.

Blodtrykket mitt er fint enda (130/85- uten medisiner), er 14+5 på vei. Kjenner at vannet er på vei inn i kroppen min. Og det skremmer meg!

 

Jeg kan liksom ikke forstå hvorfor blodgjennomstrømningen ikke blir bedre da man får tynnere blod...??? Jeg hadde infarkter, og krysser fingrene for at blodfortynnende hjelper. Men har også blitt fortalt at vi kan belage oss på prematurt barn. Og det har jeg begynt å forberede meg på. Bedre det, enn at det skal komme som ei bombe i uke 25 at barnet må forløses.

 

Jeg følger med deg. Og krysse fingrene for at det går like bra med både deg og meg, som det gjorde med Lonely som var på forumet her for noen uker siden. Hun kom jo nesten til termin :)

 

Har fått time På St. Olavs på det nasjonale senteret for fostermedisin da jeg er 17 uker på vei. Jeg gruer meg litt til det, men blir samtidig fint å få snakket med en ekspert som kan gjøre faglig god synsing.

 

 

Lenke til kommentar

Hei Maggi!

Jeg kan godt forstå at du ble usikker og nervøs av det siste legebesøket. Ikke akkurat den beskjeden man håper å få. Det kan jo hende at ting er forandret i morgen. Jeg fikk selv noen fram og tilbake beskjeder i forrige svangerskap men synes ikke det var noe særlig. Det var ihvertfall godt at babyen ikke hadde tatt av og at blodtrykket var fint og ikke proteiner i urinen. Blir spennende i morgen.

Fint du får komme hjem om kvelden og natten om du må legges inn. Det gjør det vel litt lettere. Kan ikke si at jeg selv gleder meg til tanken på å være borte fra veslegutt. Du har det vel slik med jenta di også:-)

En trøst oppi alt sammen må vel være at de følger godt med på deg og babyen?Fikk du vite hvilket kjønn det er da?

Gratulerer forresten med milepælen:-) Jeg har også har slike. Min første er uke24! Tror jeg vil slappe litt mere av da!

 

Føler meg litt bedre i dag! har vært på tur i solen og hatt meg en bytur. Er fremdeles litt trøtt, men er mer optimistisk enn på lenge. Babyen hopper tydeligere i magen nå og det hjelper på humøret. Fant i dag ut at vi begge liker kaffe mocca:-)

 

Fortell oss i morgen hvordan det går med deg!

Alle gode ønsker og lykke til:-)

Lenke til kommentar

Hei Steinbukk77

Stakkars deg som har mistet i uke 22. Det må ha vært helt forferdelig! Håper det går fint med deg denne gangen. Har selv mistet to ganger, men ikke så sent som deg, før jeg fikk min sønn i uke 28. For meg var det å få et prematurt barn ikke noe sjokk eller grusomt fordi vi var simpelthen så lykkelige over at han levde. Så lenge han kom hel ut av meg var jeg overbevist om at dette ville gå bra! Håper virkelig det går bra med deg denne gangen. Fint at du har fått time på st. olavs. Der tror jeg de vil passe godt på deg.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Dagen i dag er en mye bedre dag enn det onsdag var.

Vi har vært på ny kontroll på Ullevål, og da jeg kom dit i dag, sa legen at han hadde bedt obs-posten om å holde av en seng til meg med tanke på innleggelse allerede nå. Skjønte også på ham at han etter resultatene på målingene på onsdag, så for seg at babyen kanskje hadde det bedre utenfor enn i magen allerede litt uti neste uke.... Vel - det var før han hadde gjennomført dagens ultralyd-undersøkelse!

 

I dag så vi at babyen hadde snudd seg til hodeleie, noe som gjorde målingene mer sammenlignbare med målingene fra forrige uke (på onsdag lå den i seteleie, og jeg har en mistanke om at det kan ha litt å si...) Legen målte ham (ja, nå fikk vi bekreftet at det er en gutt som bor inni her!) i dag til å være rundt 800 gram, ca. 70 gram mer enn på onsdag (og forrige onsdag), så det er en viss vekst der. Måling av gjennomstrømningene viste også at det er ok "flow" i både navlesnoren og hjernen, så nå var både legen og vi ganske lettet. Legen kunne imidlertid ikke forstå hvordan han kunne ha fått den dårlige målingen i navlesnoren på onsdag...

Jeg tok en CTG-måling + blodtrykksmåling også, og også disse var fine, og legen gikk til jourhavende på obs-posten og sa fra at de kunne gi sengen min til en annen...

Jeg kunne reise hjem, og på veien hjem bestemte jeg meg for at jeg ved hver kontroll fremover så skal jeg ha som utgangspunkt at jeg kan bli innlagt, og at jeg har lov til å feire litt hvis jeg ikke blir det: )

Kjenner jeg blir helt "utladet" av disse kontrollene, er dødssliten etterpå, og jeg kan ikke akkurat skylde på at det er så fysisk krevende... Skal nå til ny kontroll på tirsdag.

Vel, nok om meg!

 

Så bra at du har fått vært på tur og koset deg, Villeville. Deilig å få noe annet å tenke på for noen timer, det er ikke bra for oss å gå og bekymre oss for de små vidunderene vi har i magen hele tiden.

Kjenner selv at jeg har lett for å henge meg opp i de negative tankene, selv om jeg normalt er en ukuelig optimist. Tror det har litt å gjøre med at jeg er en liten kontrollfrik, og at dette er noe jeg ikke har noen som helst kontroll på, og ikke kan påvirke nevneverdig...

Hvordan går det med blodtrykket ditt? Fortsatt på vei nedover, eller har det stabilisert seg? Skal du til ny kontroll på mandag?

 

Ha en riktig god helg og kos deg med mann og barn! Ikke gjør mer enn det mest aller mest nødvendige!

Snakkes!

Lenke til kommentar

Hei Steinbukk77!

 

Trodde jeg svarte deg på denne i går, men ser nå at jeg umulig kan ha gjort det....

Har vært på ny kontroll med bedre resultater (se svar til Villeville) i dag.

I mitt tilfelle så kan det være at det at jeg har høyt blodtrykk også når jeg ikke er gravid er årsaken til at morkaken ikke virker som den skal.

 

Jeg gikk til 27 + 2 i forrige svangerskap, og forhåpentligvis kommer vi iallefall noen uker lenger enn det denne gangen, men om det er de blodfortynnende som gjør at vi kommer lenger er jo umulig å si.

Legene virker temmelig sikre på at jeg vil få et prematurt barn, så sannsynligheten for at jeg kopierer Lonely er nok liten, men jeg krysser fingrene for at du kan komme så langt som mulig i dette svangerskapet.

Godt at det ikke er mange ukene igjen til du skal til St. Olavs. (Mener jeg har lest et sted at du er fra Elverum, er det ikke lenger til Trondheim enn til Oslo fra Elverum??)

Hold oss oppdatert fremover! God helg!

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei og hurra!

 

Nå ble jeg jammen glad! Har vært inne og kikket etter deg flere ganger i dag. Det var jammen mange gode nyheter og på en gang! Fint at du slipper å bli innlagt ennå, at babyen har vokst og at det er en gutt! Moro! Nå må du be svigermor om å strikke teppet ferdig i en fart.

Med 800 gram begynner det jo å bli en fin størrelse på ham etterhvert og siden du har ok flow så kan det jo hende at han blir værende en stund til.

Kan tenke meg du grudde deg til timen i dag siden den forrige ikke var noe særlig. Da ble vel lettelsen stor når du kom ut derfra? Skjønner godt at du blir helt utladet av turene til sykehuset for det gjør jeg også:-) Må som regel sove etterpå...og sover da kjempetungt. Snodig. Tror det er fordi jeg bekymrer meg og på en måte lever litt i usikkerhet om hvordan min dyrebare baby har det....Lettelsen er alltid så enorm. Er også en optimist stort sett så tror det har noe med at det er så kjært og som du sier noe man ikke har kontroll over. Er nok en liten kontrollfrik selv:-)

 

Har vært hos jm selv i dag og fikk høre hjertelyd:-) Blodtrykket mitt er på 150/100 og må nok mere ned. Skal øke trandatedosen til 600mg på mandag og håper på bedre tider. Ja, ja Ny kontroll på tirsdag jeg også:-)

 

Skal være dronningen av sofaen i helgen og det må du også!

Ble virkelig glad for de gode nyhetene dine!

Lenke til kommentar

Hei jenter! Tenkte bare å skrive en liten oppdatering om min situasjon siden sist!

Fredag for litt over en uke siden skulle jeg til jordmor og etterpå til UL på St.Olavs, og jammen ble jeg ikke innlagt denne gangen også! Blodtrykket mitt var da for høyt til at de kunne sende meg hjem, og jeg ble dermed innlagt på OBS`en igjen.

Etter ny UL på mandag, og 24-timers registrering av BT, ble det bestemt at trandate-dosen skulle være som før, altså 400 mg daglig, men jeg skulle få lungemodningssprøyter. Det ble jeg selvfølgelig glad for, men samtidig skummelt da jeg vet at det er grunn til at jeg fikk dem da...

Så på torsdag var det ny UL, fortsatt innlagt. Da var blodstrømningene stabile, men fikk vite at det var pga sprøytene, og at det nok bare var en kortvarig forandring. Fikk likevel lov til å reise hjem, og skal tilbake imorgen, mandag, for ny UL og kontroll hos lege.

 

Men før vi reiste hjem på torsdag, så fikk vi en omvisning på nyfødtintensiven og samtale med barnelege. Jeg synes det va helt forferdelig å være der, og tanken på å få et sykt barn skremmer livet av oss! Er jo fortsatt bare 26+3 så det er jo så mye som kan skje!

De har heller ikke gitt oss noe særlig håp om at jeg kommer så mye lengre i dette svangerskapet, så vi får se hva som skjer imorgen!

 

Ønsker alle sammen lykke til videre!

Lenke til kommentar

Hei.

Gu så kjekt å se så mange her inne i samme situasjon. Trudde æ va den eneste.. Går også på Trandate. Grunnen til mitt høye trykk vet legene ikke. Fikk datteren min i uke 28. Da va ho 810g. I dag går ho i 2 klasse og med en iq på 140, så alt kan gå skikkelig bra selv om de e små:)

MEN e det sånn at man liksom e dømt til å fød fortidlig når man har høyt blodtrykk? Er nå i uke 6+6,, og e skikkelig nervøs for å aborter. Misten for noen mnd siden i uke 10..

Har vi med dette trykket lettere for å abortere???

 

Lenke til kommentar

Hei bolla24.

Dette var ikke det man ønsket å høre, nei - det vet jeg så inderlig godt.

Men, ikke se for svart på det (vet at det er lettere sagt enn gjort!).

Du er superheldig som hører til på St. Olavs Hospital, de er blant de beste i landet på behandling av våre små kjemper.

Og - det er jo ikke sikkert de må forløse deg ennå - forhåpentligvis kan de la det gå enda noen dager til de må hente ut babyen.

Skjønner godt at du ble litt vettaskremt av besøket på nyfødt-intensiven; var ganske lamslått selv da jeg kom derfra da datteren vår kom til verden for 3,5 år siden. Men, jeg synes det er viktig å påpeke at barnet deres i utgangspunktet ikke er sykt, men bare veldig liten, så h*n trenger litt hjelp i starten til å vokse, puste, og regulere varmen.

I starten vil det være skremmende med alle alarmer som piper og går i tide og utide, både på sitt eget barns kuvøse og andre barns kuvøser.

Selv skvatt jeg til like ille uansett hvilken alarm som gikk, men etter ganske kort tid hadde man lært seg hvilke alarmer som var noe å bry seg om, og hvilke det ikke var så farlig med.

Bra at du har fått lungemodningssprøytene - de har mye å si for utviklingen av lungene! Det blir sagt at det med å kunne gi mor lungemodningssprøyter i forkant av fødsel, er den største revolusjonen innen nyfødt-medisin på mange mange år (de har holdt på med det noen år nå da)!

Jeg ønsker deg lykke lykke til - oppdater oss gjerne etter at du har hatt ny kontroll i morgen - jeg har hørt at de har skjermer med TV og nett-tilgang på obs-posten på St. Olavs?)! Og du må gjerne gå inn på profilen min og sende meg en mail om du ønsker det - nå eller senere. Jeg vet hva du går igjennom, og etter hvert dukker det sikkert opp masse spørsmål. Krysser alt jeg har av fingre for oss begge!

Lenke til kommentar

Hei bolla24!

Kan godt skjønne at du er livredd for har selv vært gjennom det samme. Men sier som maggi at det er viktig å huske på at barnet ikke blir hentet ut fordi det er sykt, men fordi det ikke er lett å vokse på innsiden lengre:-)

Og en ting er sikkert; Her i norge er de flinke til å ta vare på de bittesmå guttene og jentene :-) Har hørt at st.Olavs er nytt og fint med både gode faglige og materielle resursser.

 

Nyfødtintensiven kan virke skremmende, men er noe man venner seg til etter en stund enda så rart det kan høres ut. Det er en ganske spesiell opplevelse å få et så lite barn og følge den siste utviklingen hans utenfor magen. Skal ikke si at det bare var lett og at vi aldri var redde, men alt i alt ser jeg positivt tilbake på det meste. Vert at det skjer igjen i dette svangerskapet og er ikke redd for nyfødtintensiven denne gangen, men for ikke å nå fram dit:-)

 

Kan forresten hende at den lille blir boende en stund til i magen din. Det gjorde min. Da jeg kom på obsen i uke 25+5 sist fikk jeg lungemodning med en gang fordi de ventet at babyen måtte ut i løpet av natten. Han ble værende igjen i magen i 17 dager til:-)

 

Fortell hvordan det går i morgen! og send gjerne mail også....

Krysser fingrene for deg og den lille...Lykke til!

Lenke til kommentar

Tenk at man ikke er alene....Har gått på Aldomet siden jegvar tre måneder på vei. 1000 mg. Har hatt et undertrykk på rundt 100 før jeg ble sykemeldt etter jul. Er nå 27 uker ut i svangerskapet og trykket er nede i 90+. Har hatt en udvidet UL allerede og skal på en ny om et par uker. Har vel alltid hatt forhøyet BT og rett og slett ikke skjønt at dette var noe jeg kunne bekymre meg over....helt til nå. Da jeg var på kontroll snakket legen om hjerneblødning og da ble jeg mer enn redd. Føler likevel at jeg blir godt tatt vare på. Førstemann fikk jeg for snart tolv år siden og da ble fødselen satt i gang på termin pga preeklampsi. Hadde for høyt BT men jenta mi for åtte år siden også, men da gikk eg ikke på medisin. Har altså like høyt BT nå som sist med den forskjellen at jeg får medisiner for det. Det gjør jo sitt til at jeg lurer fælt på hvor ille det ville vært uten...Jenta kom to uker før termin. Har født "normalt" begge gangene, men nå tenker jeg; er det fare for at jeg får keisersnitt? Er det noen som har erfaring? Vet jo at fødselen er en stress-situasjon uten like og det er kanskje ikke så bra....

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg slapp jammen ut igjen i dag også!

Babyen hadde lagt på seg ca 70 gram siden fredag, og det er jeg bra fornøyd med (veier rundt 860 gram nå - burde vært ca. 1 kg ++).

Det måles fortsatt motstand i navlesnoren, men den er fortsatt på samme nivå som sist.

Målte også gjennomstrømningen i hjernen og ductus venous (eller noe sånt), og begge disse var også fine.

Besøket ble avsluttet med en CTG-måling, som også var helt fin: )

Dette gir meg nytt håp om at vi kan dra det til iallefall over uke 30, og kanskje helt til 32....?

 

Hvordan har det gått med deg i dag? Alt vel?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei Villeville!

 

La inn et innlegg i går om hvordan det gikk med meg på kontroll, men det ble liggende litt oppi her, og det er jo så mye her nå at det lett kan forsvinne i mengden...

Lurer fælt på hvordan det gikk med deg og din kontroll, for du skulle også på kontroll i går, ikke sant? Håper du også har fått gode, positive beskjeder!

Lenke til kommentar

Heisann!

Så fint at du slapp ut og at babyen har lagt på seg. Det var jammen bra:-)

Det er jo kjempefint at han har lagt på seg 70gr på så få dager! Kan godt være han blir boende en stund til da ja,

 

Gutten min veidde 1010gr da han ble født i uke 28+5 og skulle i følge vekstkurver vært mellom 1350 og 1500gr, så han var lang og tynn og det er han ennå:-) Feiler ingenting og synes ikke på ham at han er prematur.

 

Jeg måtte hoppe over en kontroll i går fordi både mann og gutt har fått influensa med 40 i feber begge to. Fikk ikke barnevakt til noen av dem:-) for alle var på jobb. Kunne nesten ikke be mannen om å passe gutten når de var i slik elendig form. Har hatt det ganske travelt og er ganske sliten nå med våkenetter osv. Heldigvis kommer søsteren min fra ferie i morgen for å hjelpe meg litt.

Jeg er heldigvis vaksinert og får ikke elendigheten. Skal på ny kontroll fredag og håper på det beste.

Snakkes:-)

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter:)

PÅ UL på mandag så var blodstrømmingen som før, altså stabil, og det var veldig bra! Før så har den forverret seg for hver gang, men nå var den altså som før helga. Bt va også kjempefint på mandag, og vi synes jo dette var nesten for godt til å være sant. Derfor sa jeg til min kjære at siden både blodstrømminga og bt var så fint, så var det sikkert noe med urinprøven min...og det var det! For første gang var det proteiner i urin min, og jeg fikk derfor beskjed om å dra hjem men ta det heelt me ro, og komme tilbake på onsdag ( i går).

Vi ble jo selvfølgelig skuffa over dette, siden jeg nå hadde begynnende svangerskapsforgiftning, men veldig glade for å få dra hjem igjen!

 

På onsdag var bt igjen litt høyt, men det roa seg litt mens jeg var der, og ble til slutt akseptabelt:) Urinprøven min denne gang var helt fin, og vi ble overlykkelige! Fikk reise hjem enda en gang, og nå har det jo plutselig gått en uke siden jeg ble skrevet ut av OBS`en, så dagene går heldigvis sakte men sikkert!

 

Imorgen har jeg igjen time til UL og lege, med vekstkontroll denne gangen! Gruer meg som vanlig veldig, så ikveld er det vel bare å pakke tannbørste og bøker og være forberedt på ny innleggelse. De tok SF-mål igår, og magen vokser ikke akkurat fort, ligger godt under kurven for gjennomsnittet ja! Har derfor ikke så store forventninger til at han vokser som han skal. Men han i magen er heldigvis aktiv, så det kjennes ut som han har det bra, og CTG og hjertelyd er helt fint.

 

Så at en av dere hadde fått vite nøyaktig hvor mye babyen hadde lagt på seg over en tid, hvordan måler de det? Kan de også finne ut nøyaktig hvor stor babyen i magen er? Har aldri fått vite noen mål, bare prosent avvik fra vekstkurven. Kunne vært greit å vite det:)

 

Dette ble litt langt...skal heller skrive noen ord etter kontroll i morgen! Ha det fint så lenge:)

Lenke til kommentar

Hei bolla24!

 

Gratulerer - dette var gode nyheter! Ble veldig glad på dine vegne: )

Du skal se at vi kommer oss til uke 30 og vel så det begge to: )

 

Såvidt jeg kan se av terminen din må du være 27 uker på vei nå (jeg har termin 24. mai og er 28 + 2 i dag), så om 2 dager er du der hvor datteren min ble tatt med KS for 3,5 år siden.

Det har gått kjempefint med henne, hun er en frisk og rask jente i dag - verdens herligste!

 

Godt å se at du blir godt fulgt opp. Skjønner godt at du gruer deg - man frykter jo at konsekvensen av besøket på sykehuset blir innleggelse og at babyen må hentes ut, man har jo alltid et håp om at man kan gå litt til, og litt til, og litt til, og .......

 

Det var jeg som skrev litt om hvor mye pjokken i magen hadde lagt på seg, de måler dette med UL. Det de gjør er at de måler omkretsen rundt magen, omkretsen på hodet og lengden på lårbenet. Ut ifra det estimerer de vekten på barnet. 100 % nøyaktig kan man vel ikke si at denne målingen er, men så lenge det er samme lege som måler fra gang til gang (slik at målene blir mest mulig sammenlignbare), ser man iallefall om barnet legger på seg eller ikke.

(Sist gang ble datteren vår målt til å veie 650 gram dagen før hun ble tatt - og da de la henne på vekta veide hun nøyaktig 650 gram : ) Den legen som tok UL-målene var rimelig stolt etterpå, selv om det nok var litt flaks inne i bildet også).

 

Tipper at du sammen med helsekortet ditt har fått et blått ark viser resultatene av ultralyd-diagnostikken? Jeg har iallefall et sånt, men er usikker på om det er kun Ullevål sykehus som bruker disse (det står UUS på det....)

Der skriver legen min ned både hodemål, magemål og lårben, + estimert vekt, samt om babyen ligger i hodeleie eller seteleie, og gjerne hvor store fostervannslommer de ser.

Spør og grav når du er på kontroll - det er ikke alle leger som er like snakkesalige...

 

Da er vi 3 spente foran nye kontroller i morgen, ønsker oss alle 3 masse lykke til - vi ses nok her i morgen ettermiddag: )

 

Lenke til kommentar

Hei jenter - hvordan har det gått på kontrollene i dag?

Håper det har gått bedre med dere enn med meg i dag......

 

Var rimelig optimistisk da jeg kom til sykehuset, tok en CTG/sparkeprøve + blodtrykk og urinprøve før jeg skulle inn til legen, og alt dette var bra.

Men da legen gikk løs på sine målinger av gjennomstrømning i navlesnoren, fikk han ikke så gode målinger som tidligere. Han målte flere ganger, men de ble ikke noe bedre. Målte også flow i ductus venosus, også der målte han økt motstand i.f.t. på tirsdag.

Dermed la han meg inn til observasjon, slik at jeg skal ta CTG/sparkeprøver og blodtrykksmålinger også i helgen.

Fikk permisjon til å reise hjem i ettermiddag, og skal tilbake til sykehuset i morgen tidlig. Om målingene er som i dag, får jeg permisjon til å reise hjem og være hjemme på kveld/natt også de neste dagene. Regner med at det ikke blir noen ny UL før til mandag, men det kommer vel an på hva CTG/sparkeprøvene viser, og hva legene som er på vakt i helgen vil gjøre.

 

Dette var ikke slik jeg hadde tenkt meg helgen (vi snakket løst om at om resultatene var gode etter dagens målinger, skulle vi reise en tur på hytta i helgen, men det kan jeg jo glemme nå!).

Men, jeg får være glad for å bli passet så godt på, og håpe at ved neste UL har gjennomstrømningene bedret seg igjen, og at det ennå kan gå en uke eller to før junior må hentes ut.... Orker ikke ta sorgene på forskudd, det gagner ingen, og jeg blir bare sliten og stresset av det (og det er jo nettopp det jeg skal forsøke å unngå: )

 

Håper på en oppdatering på hvordan det har gått med dere i løpet av kvelden : )

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg blir så urolig av det dere skriver om og gjennomgår....Hvor høyt blodtrykk har dere og har dere andre symptomer? Tenker på proteiner i urin osv... Egentlig så lurer jeg fælt på om det er store forskjeller på hvilken oppfølging man får i forhold til hvilket sykehus man sokner til. Er det flere med samme inntrykk?

 

Ramole

Lenke til kommentar

Hei, du finner svar på blodtrykk, symptomer, proteiner osv. osv. for oss på denne tråden i de innleggene over her...

 

Lenke til kommentar

Det er veldig lærerikt å lese om det dere gjennomgår og jeg håper inderlig at det går bra. Det gjør det nok også med den oppfølgingen dere får!

Lenke til kommentar

Heisann!

Stakkars deg Maggi. Det var dumt. Kan jo fremdeles hende at ting bedrer seg da. Gutten min overlevde i 17 dager i magen under stadig dårligere forhold. De hentet ham ut i det han sluttet å vokse. Får håpe at den lille gutten din holder seg på plass enda noen uker. Krysser fingrene for det. Hvordan har du det da? Er formen din bra?

Synd det ikke ble noen hyttetur på deg, men fint at du får komme hjem om kvelden i hvertfall. Masse lykke til. Du må fortelle hvordan det går:-)

 

Jeg har hatt en både og kontroll i dag. Blodtrykket er heldigvis på vei ned, 145/100, men er fremdeles litt høyt. Hadde dessverre 3++og 4++ på blod og proteiner i urinen. Det er visst ikke særlig bra. Skal til ny kontroll og UL på tirsdag. Er nå i uke 16 eller 17 alt etter hvilken doktor jeg er hos:-) og babyen har det fremdeles bra. Fikk atter en gang beskjed om at jeg ikke måtte regne med noe særlig langt svangerskap. 17. mai er visst en milepæl og noe å håpe på. Jeg håper på minst 17. juni:-) Må ha litt ambisjoner her...

 

Har forresten hendt noe underlig i dag som også hendte i forrige svangerskap bare mindre. Huden min på hodet klør og huden flasser av både i hodebunn og ansikt. Er også rødmusset og flekkete. Vært ute for noe sånt?

 

Mange gode tanker...

 

Lenke til kommentar

Hei jenter!

Min kontroll i går gikk heller ikke helt som ventet og håpet. Blodtrykket var igjen litt høyt men urinprøven helt fin. Derimot var motstanden i flere blodkar verre enn noen gang, så jeg ble igjen lagt inn på OBS`en.

Har idag vært til ny UL, og den var omtrent som i går. Fikk vite idag at det blir UL hver dag fremover + CTG to ganger daglig, i tillegg blir det ingen perm da jeg bare må være her å ta det med ro, og legen sa at hvis blodstrømsmålingene ikke blir noe bedre må nok den lille ut i løpet av en uke!

 

Så her ligger jeg med alle mine tanker, og bare håper at dagene går...

Lenke til kommentar

Oi oi oi...jeg føler virkelig med deg! Håper virkelig at alt bedrer seg og at den lille får være der han skal så lenge som mulig. Vi har termin med bare tre dagers mellomrom du og jeg. Kan jeg spørre hva CTG er for noe?

Uansett høres det i alle fall ut til at du er i gode hender og blir godt fulgt opp, det er til syvende og sist viktig.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...