Gå til innhold

Konsvinger sykehus anbefales på det varmeste!!


Milletrille

Anbefalte innlegg

Jeg hørte egentlig til Ahus, men etter sterke anbefalinger valgte vi Kongsvinger som førstegansfødende, og angrer ikke et sekund!!

 

Jordmødre, barnepleiere og alle andre der var helt fantastiske, savner de damene jeg! De hadde alltid tid til å høre på deg, hjelpe til med stell (godt på natta), og det var veldig avslappet og god atmosfære på avdelingen.

 

Jeg var der i 5 netter (mor var sliten etter litt ekstra kompl etter fødsel), far i 3. Vi hadde enerom og fikk familierom siste natta (veldig god dobbeltseng he he!)

 

Også har de lystgass ;) Og tilbud om akupunktur hvis du ønsker det. Jeg fikk det mot nedpress etter fødselen, følte det hjalp!!

 

Vil i hvert fall anbefale Konsvinger på det sterkeste!! En liten ekstra kjøretur, men absolutt verdt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre!

 

Skal ikke i veien før enn august, men er litt betryggende å høre hva andre synes. Har strengt tatt valget mellom Elverum og Kongsvinger, men har i grunn valgt Kongsvinger pga nærhet til arbeidsplass og noen minutter kortere hjemmefra.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det høres veldig betryggende ut. Jeg skal føde der forhåpentligvis innen 3 mnd. :) Har termin 2 juni, og jeg har bare godt å si om kongsvinger hittill iallfall. Gleder meg veldig til svangerskapskontrollen og omvisningen som vi skal på 2 mai (tror jeg det var).

 

Jeg hører også til AHUS egentlig, men vil til kongsvinger. Så godt å høre at de ikke jager deg hjem. Jeg kan tenke meg å bli der i 3-4 dager, for vi har ei hjemme her på 5 år som også krever sitt. Vil gjerne bli litt kjent med den lille først. Det er ikke sikkert hadde gått på ahus i juni iallfall. Er nok ikke bare jeg som skal føde da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

hei jeg har født begge mie gutter på kogsviger jeg å var veldig forøyd du blir tatt veldi godt vare på jordmødree der er nr 1 barepleierene å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

så fantastiske er de da ikke

er ingen tvil om at jeg skal føde der neste gang også.

 

Men skal da si klart fra på forhånd, at jeg greier ikke føde noe fortere selv om de maser om at det er vaktskifte.

Noen av dem var også veldig sure hvis jeg trakk i snora for å spørre om noe. Selvom de fleste oppmuntret til å bruke dem så mye som mulig mens vi var der.

 

 

Men, sure mennesker er det jo overalt, det kommer man jo aldri unna.

 

Er som sagt ikke i tvil om hvor jeg skal føde nestegang, for noe negatift vil det jo altid være, å på kongsviner er det mest positift.

 

Sier ikke dette for å være ekkel eller lei, men jeg hadde bare hørt masse positift om kongsvinger og damene der, så ble litt lei meg, når jeg ikke følte det slik. Så er bare for at folk ikke skal få altfor høye forhåpninger, slik jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Fødte på Vinger sist og kommer til å gjøre det igjen.

Har utelukkende positivt å si om dem og jeg hadde en fantastisk fødsels og barselsopplevelse der ute.

Helt klart verd den eksrta kjøreturen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skal også føde på Kongvinger, er derfra:-) Bor i Oslo, men ville til Kongsvinger pga familie og pga så mye positive erfaringer venner har hatt. Fikk tildelt Ahus, men takka bare nei til den plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...