Gå til innhold

Gifte seg i Paris tråd...?


2008 og 2012

Anbefalte innlegg

Noen som skal gifte seg i Paris her? Når? Reiser alene, eller sammen med forlovere? Flere? Hva skal dere finne på etter vielsen...?

 

Vi gifter oss 28. september. Reiser ned alene, skal feire når vi kommer hjem igjen. Har aldri vært i Paris tidligere, men har kjøpt noen reisehåndbøker...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gifter oss i Paris i april! Inviterte med oss hele familien (inkludert tanter, onkler og søskenbarn), så blir rundt 30 stykker. Når vi kommer hjem blir det vennefest. Fått tak i norsk fotograf som blir med oss fra vielsen kl 11 til ca fire/fem på ettermiddagen. Etter vielsen drar vi rundt med henne i Paris for å ta bilder, så håper vi på en båttur på Seinen med alle gjestene. En liten lunsj,kanskje, før litt tid på hotellet. Har leid en restaurant for kvelden, så blir 7-retters middag fra ca kl 18. Var i Paris i mai ifjor og falt helt for byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy! Vi skal også ha en norsk fotograf, Sandie Dougnac heter hun. Er det den samme? Hun skal ta bilder av oss på ambassaden og så noen i byen etterpå.

7-retters middag, det må jeg si! Hørtes flott ut :). Vi har bestilt middagscruise på Seinen på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så romantisk med middagscruise på Seinen da! Det var jo en super ide. Vi er så heldig å ha en bekjent i Paris, så det er han som har fikset restauranten. Samme fotograf ja- veldig hyggelig og hjelpsom, har god tro på flotte bilder der:)

Prøver å avtale sminke og hår hos kellogg delphine, men de klarer visst ikke å avtale så langt fram i tid (2 mnd), så der ville de ha en påminnelse like før, så trodde de det skulle ordne seg greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhh

 

Jeg vil også gifte meg i Paris :D

Men det blir Stavanger i stedenfor, og så 10-dagers bryllupsreise til Nyyyydelige Paris. Lykke til jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok fint å gifte seg i Stavanger også :)

Dere som har vært i Paris før, hva er verd å få med seg? Eiffeltårnet, louvre, notre dame, triumfbuen, montemarte...? Rekker jo ikke alt, men skal være der 1 uke, så litt får vi tid til :) Hva med euro disney? Versailles? Tar gjerne i mot noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sacre cour er fantastisk flott. Anbefaler også utsikten fra taket på Gallery Lafayette (kjøpesenter) - utsikt i alle retninger, helt gratis!

 

Og ta dere en dagstur til Euro Disney, det var utrolig gøy - og jeg er ikke en gang glad i berg og dalbaner osv. Skikkelig opplevelse, vi skal tilbake dit på bryllupsreisen, da skal vi være der i 2 dager. (1 dag i Disneyland/ 1 dag i Disney studios). Vi skal også til Versailles en dag.

 

Så kan dere dra på Moulin Rouge el. Lido?

 

Ellers er det jo å velge og vrake i severdigheter i Paris. Likte oss på Pompidou senteret også vi!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom dere skal være der en hel uke anbefales Versailles. Ha god tid til området både inne og ute! Tenk så romantisk med piknik, hver sitt champangeglass...:) Og nygifte på toppen av det hele.

Ellers er jo metroen er genialt framkomstmiddel, men det meste og beste var å gå, syntes nå vi. Husk gode sko! Latinerkvarteret med alle de koselige resturantene er å anbefale, Montematre var et herlig område, men litt skuffet over Moulin Rouge som attraksjon og strøk. Men en forestilling der er nok en kjempeopplevelse. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et slags kulturhus/museum. Det er det med all rørleggingen på utsiden - malt i spreke farger... du har kanskje sett bilder. Det er et slags åpent torg på fremsiden, hvor det var flere som opptredte da vi var der.

Eksklusiv restaurant på toppen - vi kjøpte oss bare en cola og nøt utsikten :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei - nå er det en stund siden du postet - men vi giftet oss i Paris forrige fredag. Vi hadde med forlovere, og var bare seks stk. Det var mer høytidelig enn forutsatt i ambassaden, veldig fint. Vi hadde med oss Sandie Dougnac, den norske fotografen, og hun var veldig hyggelig. Har ikke sett bildene enda, er veldig spent. Vi leide bil og kjørte rundt til fine steder for å ta bilder - det var nydelig vær. Så spiste vi lunsj på et tilfeldig sted, og middag i Jules Verne restauranten i Eiffel-tårnet. Det var veldig dyrt - men stas. Dersom dere reiser aleine ville eg anbefalt en tur på Montmartre som flere har sagt, veldig fint der. Kan ellers anbefale en restaurant som heter Le Grand Colbert, der var vi lørdag, og min forlover ble fridd til der. Den er med i filmen med Jack Nicholson og Diane Keaton, og var veldig fin/romantisk/typisk fransk...

Paris er deilig bare på en fortauskafè. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som nygift! Det høres ut som at dere hadde en fin dag, håper vi også får det :)

Jeg trodde vi skulle få bildene, eller cd med bilder, fra hun Sandie dagen etter vielsen. Men dere får de tilsendt i posten eller? Måtte dere betale henne med en gang dere var ferdige å ta bilder? Jeg er litt skeptisk til å betale før vi får bildene...

Skal notere opp de restaurant-forslagene! Har som sagt aldri vært i Paris, så blir glad for tips :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var jo ment til hun som skal gifte seg i Stavanger og på lang bryllupsreise til Paris.... Kjempeflott med masse gode tips forresten! ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der - det er deilig å være nygift!

 

Hadde de samme spørsmålene som deg... vi betalte rett etter at vi tok bildene, og hun lovte å sende bildene rekommandert. Har ikke hørt noe mer enda, (7 dager) men hun skal redigere dem og bearbeide dem digitalt før hun sender dem, så det tar jo litt tid. Glemte å spørre hvor lang tid det tar, men hun er jo norsk, og var veldig hyggelig, så det var ikke så vanskelig å stole på henne.

 

Du kan jo evt avtale med henne delvis betaling på forhånd, det går sikkert bra.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Gratulerer som nygift! Det høres ut som at dere hadde en fin dag, håper vi også får det :)

Jeg trodde vi skulle få bildene, eller cd med bilder, fra hun Sandie dagen etter vielsen. Men dere får de tilsendt i posten eller? Måtte dere betale henne med en gang dere var ferdige å ta bilder? Jeg er litt skeptisk til å betale før vi får bildene...

Skal notere opp de restaurant-forslagene! Har som sagt aldri vært i Paris, så blir glad for tips :)

Det er flere fotografer som Sandie og de er anbefalt av Sjømannskirken... Man kan stole på dem! Vi hadde valgt Dominique, en franskman son kunne norsk. Fantanstisk bilder!!!!

http://www.dominiquegautier.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas og jeg giftet oss i Paris ifjord. Det var spenende! Først i ambassaden og senere i Sjømannskirken. Hotellet vårt var 10 mn fra Champs Elysées i et atraktivt området. Det var et koselig hotell med originalt interiør. Vi hadde valgt en veldig flink bryllupsfotograf, anbefalt av Sjømannskirken. Han var fransk, men kunne bra norsk! Bildene var fantanstiske! Middagen var organisert på en båttur på elven... Utrolig øyeblik for oss alle! Her er noen tips i Frankrike:

Hotel:

http://www.astotel.com/hotel/10-le123-elysees/overview/

Fotograf:

http://www.dominiquegautier.com

Båt:

http://www.bateaux-a-roue.fr/fr/reception-privee-croisiere-paris-mississippi.php

Ambassaden:

http://www.norvege.no/Norsk/bistand/vigsel/#.VWr-htoaySM

Sjømannkirken:

http://sjomannskirken.no/paris/bryllup/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...