Gå til innhold

Tenåringer og hjemmesider


Piri

Anbefalte innlegg

Har deres tenåringer egen hjemmeside?

 

Jenta mi på 13 fikk lov å lage en piczo-side under de forutsetningene at hun ikke skulle legge ut noe personalia. Nå var jeg inne og så på sida hennes og der ligger navn og alder og en hel haug med bilder av henne. En annen ting som jeg reagerte mer på var at hun hadde en side som het tekster. Jeg gikk inn der og der lå det masse tekster som omhandlet selvmord - enten at forfatteren ønsket å ta livet sitt eller savnet en som de hadde mistet på denne måten. Det fantes INGEN andre tekster med annet innhold. Under bilder lå en del fine, typisk tenåring - bilder. Men her var også en del bilder av jenter som hadde kuttet seg på et eller annnet vis. Masse blod og greier.

Jeg ble mildt sagt vettskremt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har ikke ord for hva jeg føler akkurat nå. Kanskje dere med døtre i samme alder kan forestille seg det?

Hva i herrens navn skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter er 13.

Har egentlig ikke det problemet, hun har ikke hjemmeside ;)

Men du kan jo kanskje be henne pent om hun ikke fjerne litt?

Hun er jo såpass voksen at hun sikkert skjønner hva dyu mener.

Men sånne "blod" bilder er ganske "inn" om du skjønner.

Det virker som om alle har de samme tekstene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke at jeg har noen erfaring eller noe rundt temaet..men er ikek lenge siden jeg var 13 selv...og jeg kuttet meg på armen for å viise foreldrene mine at jeg trengte hjelp, uten å egentlig fortelle dem det om du skjønner...kanskje det er hennes rop om hjelp, siden hun visste du kom til å kikke innom siden nå og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stedatter på 13 år og har opplevd noe av det samme.

 

Vi har hatt masse problemer med henne som er en lang historie.

Hun bor hos sin mor og det virker som om det er null grense setting. Jenta er utrolig frekk i munnen og tror at hun kan bestemme alt selv. Noe hun får lov til..... Vanskelig for far å gripe inn da det her vært en konflikt mellom mor og far lenge. Nå går de til mekling så vi får håpe det blir bedre.

 

Men jeg har vært inne på hennes hjemmesider og for det første er det fullt navn og adresse. Mange "utfordrende" bilder og også noen tekster som omhandler selvmord. Hun hadde ingen bilder med dette temaet. Jeg ble også ganske sjokkert. Tok det opp med samboeren min i går og han hadde faktsk ikke sett dette. Vi har hatt data krøll så nå finner vi ikke tilbake til de sidene, men skal prøve mere.

 

 

Jenta har også vært så sinna på faren sin at hun har truet med å ta livet

 

sitt ved å sende en tekstmelding. Da har det dreid seg om at hun har fått beskjed om at det får du ikke lov til å gjøre......

 

Enig med deg og skjønner at du ble sjokkert. Det ble jeg også selv om det "bare" var stedatter. Hva har du gjort? For oss såføles det så vanskelig siden situasjonen er så håpløs som den er. På en måte er det kun moren som kan nå frem, men hun ser kun positive ting ved jenta og i hennes øyne gjør hun aldri noe galt. Moren har selv sliti med psykiske problemer og prøvd å ta livet sitt så det burde vel ringe en bjelle

 

Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nå slettet alt dette, samtidig som hun bedyret hvilken megge jeg var.

Men vi har også snakket om dette. Jeg har forstått det slik at blandt gjengen er det konkurranse om å ha den tøffeste siden. Og med tøffeste så mener de tydeligvis den mest ekstreme. Det ekstreme tiltrekker jo, det skjønner jeg. Men hun har nok ikke skjønt konsekvensene av det. VI pratet mye om det. Om hva andre folk tenkte når de leste det, hvilken påvirkning det kunne ha på henne hvis hun en dag opplevde en knusende kjærlighetssorg. Men også hvilken påvirkning det kan ha på andre som finner siden hennes.....

Likevel så frir jeg meg ikke fra tanken på at jenta mi får for lite oppmerksomhet. Om hun ikke går med selvmordstanker, så tror jeg nok hun "visste" at dette ville provosere.

Eller??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...