Gå til innhold

Forslag til hva junior kan ønske seg til dåpen? :)


Nåharjegto!:)

Anbefalte innlegg

 

Bortsett fra de faste gavene som sølvkopp, sølvramme osv - hva kan han ønske seg til dåpen? Forslag mottas med takk! (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo spørre om faddere eller tanter og onkler kjøper foreksempel sølv bestikk eller hardanger bestikk, så kan han få en skje eller gaffel foreksempel til jul, bursdag osv ved senere anledninger. "Kjedlige" gaver når man er små, men man setter stor pris på det når man blir eldre. Synes også albumer er fine å få. borderi av vekt, lengde osv. Det er så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sølv skeier som jeg fikk av mine faddere fra jeg ble døpt og årerene fremover. Kjekkt å ha nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnebibel er en fin faddergave, evt bønnebok

gutter kan også bruke enkelte smykker

sangbok, sko, tannskrin, hårlokkskrin, sparebøsse, klær, dåpsattestbeholder, treleker, barneservise, sølvrangle,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en del ting som vi ønsket oss til jentas dåp. Her en noen av dem:

 

-gyngesau fra husfliden (denne fikk hun av mormor og morfaren sin siden den er ganske dyr, 2500). Men den er utrooolig fin :-)

 

-servise fra figgjo; kardemommeby (men finnes også med karius og baktus samt hakkebakkeskogen. Selges på de fleste glasmagasin og koster rundt 4-500 kroner for tre deler.

 

-sangbok, barnebibel (dette varierer jo i pris...)

 

andre ting det går an å ønske seg:

 

-trehjulsykkel fra dbs

-bæremeis fra bergans

-gavekort hos fotograf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Sjarmøren fikk kjempe masse fint til dåpen, men nå hadde jeg hatt en finger med i spillet på det meste for jeg er ikke så glad i disse beholderne av alle slag.

 

Dette fikk han:

- Den store barnesangboka

- Den store eventyrboka

- Asbjørnsen og Moes samlede eventyr m gravering på

- Ei tøff sølje til bruk til guttebunad

- Barnebestikk i stål

- Karius og Baktus barne servise

- 2 sølv smykker

-1 gull smykke inngravert

- gull armbånd med navneplate på med navnet hans på ( har han hatt på konstant siden dåpen 26 nov)

- Smykkeskrin

- Rosemalt tine med navn og fødselsdato på ( brukes nå til oppbevaring av alle disse smykke eskene ++, alle skattene - vi har den i seksjonen på stua)

- Skinn tøfler

- Penger

- Aksjefond

- Tinn tallerken inngravert med alle fakta

- Tinn lommekniv m gravering på - også kommer lenka på 1 års dagen ;)

- Håndlaget trestol med navn og fødselsdato skrevet på

 

Ellers så var jeg og inne på Bergans barnesekk, Tripp Trapp stol osv. Ting de tidlig vil få glede av. Men oppdaget og at dess eldre giveren er, dess viktigere er det at det er en tradisjonell gave med gravering ;)

 

Håper du fikk noen gode tips. Lykke til med den store dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler de hvite "den store...." bøkene. Feks den store barnesangbpka, den store asbjørnsen og moe boka osv. De har mange forskellige, og de er hygelig å ha i mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...