Gå til innhold

IVF-erfaringer på Ullevål?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei på dere

 

Noen som vil dele erfaringer fra IVF ved Ullevål med meg? Skal sansynligvis i gang der i februar/mars. Har lest så mye negativt, så det hadde vært bra å hørt noe godt også :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

 

Jeg synes det er så veldig synd at det er så mye negativt om Ullevål, vi har en nydelig jente på 18 mnd som ble til der!

Vi skal til med søskenforsøk snart og jeg gleder meg til å treffe legene der igjen.

Det man skal tenke litt på er, at for at vi ikke skal måtte vente enda lenger i kø har de mange par til behandling.

De har ikke tid eller anledning til å "pjuske" med oss. Viktig å skrive ned det man lurer på og ikke forvente at de skal fortelle en hel masse. Mange sier at det føles som ett samlebånd, det er det det er. Slik tror jeg det er de fleste, ihvertfall, offentlige steder.

 

Vi mistet den første babyen vår og da brukte de tiden sin på "pjusking", vi ble veldig godt tatt vare på.

 

Vær positiv og imøtekommende, hils når dere sitter i gangen og venter og dere kommer til å bli positivt møtt!!

 

Vi begynner også i feb/mar, kanskje vi sees i gangen

 

Mange hilsner fra Tulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang igjen med 2. forsøk på Ullevål nå - skal sette inn egg i begynnelsen av februar. Jeg er blitt veldig godt mottatt og synes de har god tid med meg...Den negative omtalen de har fått kan kanskje være hun som tar tlf der? Hun kan virke litt kort og uhøflig - men er i grunnen koselig. Har ringt henne masse jeg og lurt på alt som er. Det er bare slik hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som de andre 2 her.

 

Og jeg trodde de var veldig strenge med at en må ha 3 sykluser ml hvert forsøk. Men da jeg ringte inn 2 mens fikk vi starte opp med fryseforsøk :)

 

Synes legene er veldig flinke og hyggelige!

Men det er ikke mye pjusking nei. Kan være lurt å skrive ned ting en lurer på. Glemmer det ofte når en først kommer dit.

 

Jeg hadde også dårlig erfaring med ei viss på tlf. Men live er hun ikke så værst.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere som har svart

 

Tusen takk for at dere tok dere tid :-) Ja, det er nok veldig mye hun "sure" på telefonen. Har selv snakket med henne, og ja - hun er ikke så fryktelig blid og imøtekommende.. Selv om jeg er smørblid, effektiv og positiv selv... Men - jeg må jo klare å se forbi det - det er jo opplegget og kvaliteten når man er der som teller.

 

Takker for positive tilbakemeldinger!

 

En annen ting: Man skal "ringe inn mens" heter det. Da vil det si at vi kommer i gang med hormoner ex antall dager etter at mens startet? Og når man da regner seg frem til termin - regner man da fra denne siste mens?

 

Uff som jeg lurer og spør - vet jo at jeg får svar på alt dette når vi kommer i gang, men jeg lurer sånn :-) Klarer knapt tenke på annet!

 

Noen som kjenner navn på legene ved IVF-seksjonen på Ullevål?

 

Hilsen meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Når du ringer inn mens begynner du med nesespray x antall dager etterpå ja.

 

Enkleste å regne termin på er fra uttaksdagen. Det er da egget blir befrukta. Da kan du enkelt bruke en terminkalkulator som du kan skrive inn dato for befuktning istedet for siste mens. Uansett så setter de termindato på ultralyden i uke 8 som du har på Ullevål.

 

Legen jeg har hatt mest med å gjøre er Marit Jacobsen. Fantastisk dame!! Veldig koselig!

Ellers hadde jeg en som het Sverre Sand (tror jeg han heter) ved første ultralyden og uttaket. Men vet ikke om han bare er vikar sånn innimellom. For jeg har sett han er på fødeavd ellers. (Var bla på nrk i Groth i familien)

 

Glemte foressten å skrive at jeg er gravid med tvillinger. Så de kan sakene sine på Ullevål :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

 

Takk igjen for gode tilbakemeldinger :-) Blir sannelig klokere av dette formuet :)

 

Og gratulerer så mye med tvillingene i magen :) Kan jeg spørre om det var etter eget ønske eller om det "bare ble sånn" ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

 

Vi hadde i utg.puktet blitt enig om å sette inn ett egg med legen og bioingeniørene. Pga at jeg ble gravid på 1. forsøket men mistet. Vi hadde 2 egg på frys i hver sin ampull. Begge ble tint opp pga det ene ikke var helt optimalt. Da jeg kom for å sette inn var det en annen lege enn den jeg hadde blitt enig om å sette inn ett. Så da jeg lå der med bena i været sa legen -Ja da setter vi inn begge to vi. Jeg protesterte selvfølgelig ikke på det :)

 

Hadde aldri trodd at begge festa seg, men det gjorde de altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Gratulerer igjen.

 

Jeg har tusenvis av spørsmål, og la nettopp inn et nytt vedr tid i forumet.. Kan jo spørre deg; på hvilken dag i prosessen blir man vanligvis befruktet? Hormonkuren varer vel i ca 14 dager? Hvor lenge etter det "skjer det"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Hei, 

vi har fått brev om samtale i april. Hvordan fungerer det på Ullevål? Står på nettet at det er 6 mnd ventetid. Betyr det at vi må vente etter samtalen eller er det faktisk slik at man setter i gang kjapt? 

Anonymkode: 742b4...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei, 

vi har fått brev om samtale i april. Hvordan fungerer det på Ullevål? Står på nettet at det er 6 mnd ventetid. Betyr det at vi må vente etter samtalen eller er det faktisk slik at man setter i gang kjapt? 

Anonymkode: 742b4...cd1

Var på samtale der forrige uke. Skal ringe inn neste mens. Så er vi igang. 

Anonymkode: 35f5f...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var på samtale der forrige uke. Skal ringe inn neste mens. Så er vi igang. 

Anonymkode: 35f5f...553

Samme her

Anonymkode: 35f5f...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...