Gå til innhold

Vil kaste ut fødende etter 24 timer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som leste artikkelen i BT i går?http://www.bt.no/lokalt/bergen/article329392.ece

 

Ganske skremmende tid vi går i vente... Hva blir valget vårt? Dra til Stord eller Voss?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil jo ikke tro de gjør dette med alle, men med dem som har hatt helt ukompliserte svangerskap og fødsler, og som kommer raskt igang med amming.

De andre får nok bli det de må. Jeg kjenner på meg selv at får jeg tilbud om å reise hjem så gjør jeg det. Slapper liksom ikke like mye av på barsel som hjemme. Og dessuten, om de gjør det, og du ikke er klar, så be om å få komme på hotellet. Der er jordmor og lege...og du får tre til fire dager på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Skrev meg ut selv på eget ansvar litt over 12 timer etter jeg hadde født jeg, synes det var det beste for oss. Jeg var 2. gangs da.

 

For mange er det greit å reise hjem andre kan ligge lenger. At man SKAL ligge inne 2 døgn om man ikke har behov er i alle fall noe tull, men klart at de som trenger det må bli lenger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Dette er et TILBUD man får, en blir ikke KASTET ut! det er ikke alle som vil ligge lengst mulig på kk etterpå. Og dessuten tilbyr de kjempe fin oppfølging hjemme etter de 24 timene, av jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg fødte 18.mai 06:15, og fikk ikke bli mer enn til 20. mai (tror vi måtte dra ca 11:00).

 

Var litt mer enn 24 timer, men ja, vi ble kastet ut! og fikk ingen oppfølging hjemme.

Datteren vår sluttet å puste første natten hjemme og etter kort tid var hjemmet vårt omringet av ambulanser, redningsbiler og helikopter. Vi ble fraktet inn på akuttmottaket på barneavdelingen og fikk bli der til vi følte oss trygge og med flere mnds åpen retur.

 

Var himmelen i forhold til KK.

Jeg hadde en kjempefin fødsel der, og hadde det veldig behagelig de 2 nettene vi fikk ligge der.

Men, følte jeg fikk liten eller ingen hjelp ang amming og barnestell. I hvertfall ikke når jeg har barneavdelingen å sammenligne med....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...