Gå til innhold

Tissetrengt - hele tiden....


FrøkenKnallkul

Anbefalte innlegg

Hei! Er ny her på BarniMagen - litt treg med å melde meg inn :) Er nå i uke 15, og stadig like tissetrengt! Kjennes ut som om jeg må tisse hele tiden og når jeg går på toalettet kommer det bare ut noen dråper. Spesielt er dette irriterende om natten. Rett før jul var jeg på første kontroll hos legen og fikk dem til å sjekke urinen ekstra nøye, men alt så fint ut mht urinveisinfeksjon.... (Hadde en da jeg var ca 8 uker på vei).

Så til dere som har vært gravide før: er dette noe som vil gå over etterhvert, eller må jeg leve med dette helt frem til barnet er født? Det er jo egentlig ikke det største problemet man kan ha, men utrolig irriterende! I tillegg til at jeg hele tiden går rundt og er bekymret for at jeg har fått en urinveisinfeksjon (problemet mitt er at symptomene mine ved urinv.inf. kun er hyppig vannlating/tissetrang - ikke svie etc....). Noen med erfaring fra lignende situasjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det sånn da jeg var 15 uker på vei. Livmoren var da kommet litt opp av bekkenet, og klemte sikkert litt på blæra. Du kan jo levere en urinprøve til nå, og se om det er noe. Men mest sannsynelig er det bare livmoren og barnet som klemmer litt på blæra. Det går over etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også løpt på do i ett sett. Om jeg husker rett var det bedre fra uke 15-19, men nå er det løping igjen (er i uke 21). Kjennes ut som om det er en liten en som sparker rett på blæra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er i uke 25 og løper stadig på toalettet, men jeg også kjenner at den lille sparker endel på blæra... men det er bare å ta med, jeg for min del har ikke hatt dette tidligere så har ventet på dette .. og opp om natten å tisse litt... plagsomt til tider, men tar det emd som en del av alt annet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde symptomfri UVI, det einaste eg merka var at eg gjekk på do ganske ofte (noko som ikkje er unormalt i byrjinga av svangerskapet). Ville tatt ein test om eg var deg - så slepp du bekymre deg for ein evt UVI som ikkje er der. Min var litt hardnakka, men den forsvann etter seks dagar på antibiotika...

 

Det er vanleg at tissetrangen gir seg litt når livmora kjem opp av bekkenet og ikkje pressar på urinblæra, og så tek det seg opp att mot slutten når hovudet er festa og pressar på urinblæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt trang til hyppig vannlatning fra uke 14, er nå i uke 19. Ble litt fortvilet da jeg leste flere steder at dette var vanlig men gikk over ca i uke 12... Jeg fikk det jo i uke 14 og har det enda, kanskje det varer hele svangerskapet da.... Uff, det er så ubehagelig og slitsomt, orker ikke å ha det sånn i 5 mndr til... Og uvi er det ikke, det har jeg sjekka... Bra denne plagen fører til noe bra ihvertfall da, at det er pga. babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tihi! jeg har hatt det AKKURAT sånn! fryktelig irriterende og slitsomt... men er endelig over nå! er 24 + 3 uker på vei! så du kan trøste deg med at om ikke altfor mange ukene går det over :)

 

lykke til videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misery82- det kjipe er at om noen uker så begynner det igjen...Slutten av tredje trimester kan være ille. de siste ukene var jeg oppe og tissa i snitt 8 ganger hver natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nei ..!!!!!!!!!

må le litt.... må jeg virkelig igjennom det EN gang til ???

 

for noen uker tilbake tissa jeg MANGE ganger per dag (telte den ene dagen og kom til 28 ganger)...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Kan jo være du er heldigda og slipper at det er så ille på slutten. Kommer an på hvor babyen ligger osv. Men du kan jo tenke deg selv at både blære og tarmer får det trangt etterhvert.

Så det vanlige er vel at man tisser veldig mye, mens tarmene tømmes tregt og dermed blir hard avføring med påfølgende hemorider...mens magesekken også skvises, slik at mange plages med halsbrann...

 

Å de mange gleder ved graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrannen er allerede på plass ;)

 

men ja det blir jo trangt på slutten, men får vel bare håpe det går bra! værste som kan skje av sånna ting er jo hemorider... aldri hatt det men høres jo helt grusomt ut!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrannen kan komme til å bli bedre snart nå, hvis det er en trøst! Hadde halsbrann rundt den tiden med forrige mann, samme med et par venninner, så gav det seg og kom tilbake helt på slutten.

Hemorider kan jo forebygges da. Drikk mye vann, spis ting som får fart på magen. f.eks kiwi. Og så finnes det gode hjelpemidler:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

halsbrannen er så sterk noenganger at det svir jo nesten helt bak på nakken :)

 

satse på at jeg ikke får hemorider altså ;)

 

har ikke de aller største plagene... ikke enda iallefall.. har veldig halsbrann og lekker en del råmelk! men dette er jo ikke ille i forhold til mye annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...