Gå til innhold

tenåring og data


Gjest

Anbefalte innlegg

hva er rimelig spilletid for en på 14-15 år.

vi bruker masse tid på å diskutere lekser og husarbeid han skal hjelpe til med. han blir fort "spillegal"

Er det noen som har gode rutiner og anbefale?

trenge hjelp

 

Jeg har så lett for å bare nekte han all spilling, og føler at det også blir litt feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg har en bror på nå 17år. Men for 1år siden var han så avhengig av det wow spillet at han gjorde ikke annet. Og var selvsagt for trett for å gå på skolen,så skulket,dreit i alt husarbeid og var ikke sosial m andre venner enn de han spilte med og vi i familien ble og oversett.

Dette gikk ca 8-9måneder før min mor fant ut hva som måtte gjøres,etter hun hadde prøvd ALT annet.

Hun stenget internett en.

 

Min bror hatet henne mest i hele verden akkurat da. Var skikkelig slem med henne.

Men de gjorde til slutt en avtale,da han skjønte at hun ikke ble å rikke seg uansett hva han sa eller gjorde,han gjordet sin del av husarbeidet, fikk bra karakterer og internett var på fra 18.00 til 23.00 hver ukedag. Ihelgen var det fritt.

Hun sa at gikk ikke dette ble hun å kvitte seg med internett for godt.

 

Dette har virkelig funket hjemme hos de. Han gjør det bra på skolen, drar på fest innimellom og er ellers sosial med venner,er sosial med familien,har tid å besøke sin søster og være sammen med onkel ungen sin og han og mamma har ett godt forhold igjen.

 

Ville bare si hva hun gjorde! Håper ikke du har det like ille. For tror min bror faktisk hadde enn form for spillegalskap.

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til!! Håper virkelig det ordner seg for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en sønn som er hekta på det WOW spillet

det eneste som står i hue på han. På skolen sliter han det går i 2 og 3 ere. NÅ MÅ jeg sette harde grenser, han er jo ikke sosial på andre måter.

Må bare ta i fra han internetten på rommet hans nå sånn at jeg har styringen .

Er så leit at man skal være med på å se at man ødelegger ungene sine. det holder meg ihvertfall oppe. Vi vil de jo bare vell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. jag har snakket sønnen min hva dere har svart og sagt at dette blir neste skritt om han ikke skjerper seg. Nå gir jeg frist denne uken. Han er enig. så da er det bare å gjennomføre tiltak om han går tilbake til gamle uvaner.

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...