Gå til innhold

Varme føtter. Noen som hat tips??


trenger å være anonym nå

Anbefalte innlegg

De to siste ukene har jeg vært plaget med så varme føtter på kvelden og på natten. Føttene har normal kroppstemperatur utvendig, men det kjennes ut som om det nærmest koker innvendig. Ordentlig ubehagelig. Har det kaldt og godt på soverommet, ligger med føttene utenfor dyna..... Men dette hjelper ikke. Får jo nesten ikke sove jo. Har ikke lagt merke til at det er slik på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

er selv plaget med dette, masse, og bare om kveldene og nettene.

jeg hadde dette lenge før jeg ble gravid også, så for meg er det ikke akkurat noe nytt, men uendelig plagsomt. det går iallefall hardt utover nattesøvnen hvis man ikke vet hva man skal gjøre.

 

jeg pleier å spyle bena mine godt i iskaldt vann, leeenge så de blir skikkelig nedkjølt. hvis jeg bare tar de kjapt under føles det faktisk som om de blir varmere etterpå enn før. jeg spyler fra ca midt på leggen og hele foten både oppå og under. jeg lar være å tørke av de etterpå, men smører de med fuktighetskrem som jeg har stående kjøleskapet og lar vær å ta på sokker.

 

jeg synes iallefall dette hjelper masse.

 

håper det kan hjelpe deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk for svar. Skal jammen meg prøve dette før jeg legger meg i kveld. Av en eller annen grunn, kjennes de ikke så varme ut når jeg er oppe å går, men med en gang jeg legger meg igjen begynner det på'n igjen. Kan da ikke være oppe å gå hele natta heller, da er jeg jo like langt :)

 

Takk for tipset!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er merkelig det der, jeg merker det bare når jeg sitter i ro/ har lagt meg, ikke når jeg er i bevegelse.

 

lykke til iallefall, så håper jeg du får sove i natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Jeg første gangs mor slitte med dette, like mye som alle andre og prøver å finne løsning for plagene.

jeg fant ut varme føtter med en vifte mot beina om natta og det hjelper mye og håper det hjelper andre der ute også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...