Gå til innhold

Hvor mange grader har dere på soverommet?


ingru

Anbefalte innlegg

16 grader skal jo være ideel sovetemperatur. Men gjelder det babyer også?

Med forrige hadde vi et varmere soverom, nå har vi i kjelleren, og har ovn med termostat som står på 16 grader. Bare lurer på om jeg skal skru opp en grad eller to når babyen kommer, nå på vinterstid iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk en natt lue på lillegutt. Da sier jordmoren min hvertfall at vi godt kan ha det kjølig på soverommet.

 

De skal jo ikke ha direkte trekk, så trenger jo ikke ha vinduet på vidt gap. Men de har det ganske lunt og godt nedi senga med sengekant gjerne himmel også.

 

I andre land er det veldig vanlig med lue på babyene inne hele den første tiden. Så jeg har kjøpt et par sånne "pysj luer" til pysjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja.. kom ann på hvilken pysjamas som ble brukt.

men jeg brukte som oftes en body under, var litt tynde pysjamaser.

 

men man skal jo passe på at det ikke blir for varmt heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har investert i ullpysjer fra nøstebarn, og luer til å sove i. I tilegg har jeg soveskinn i krybben. Jeg MAKTER ikke å ha det varmt på soverommet.... har aldri på varme på soverommet, alltid vinduet oppe uansett temp ute....

Skjønner selvfølgelig at er det 10 stive ute så får jeg begrense meg når vi får en liten en inn på soverommet:)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har en datter på 8 mnd. Min samboer og mor til mitt barn nektet å lukke vinduet da det var sprengkulde og tempen falt ned mot ti grader på soverommet. Jeg sa det var for kaldt. Hun ble hysterisk og sa hun skulle ha det slik. Barnesengen var iskald. Hun la ungen og resultatet var at min datter ble veldig forkjølet dagen etter. Nå er det tre dager siden og slimet har satt seg i lungene. Hun hoster stygt også. Jeg har vondt av barnet mitt. Mor gir blaffen. Hun sier hun skal ha det kaldt og at ungen bare har godt av å bli forkjølet. Det styrker immunforsvaret. Herregud mann!!

 

Hvilken mor kan tenke slik? Er sammen med henne bare pga barnet. Som far mister jeg alt om jeg går. Synes hun er uansvarlig på mange andre områder også. Renslighet osv..

 

Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...