Gå til innhold

Kjempe fornøyd med Riksen


cattis

Anbefalte innlegg

Dere som er så heldig å få fødeplass på Riksen kan glede dere. Fødte ei lita prematur datter i september og hadde en fantastisk fødsel tross situsjonen. Hadde ei utrolig jordmor, Mali. Hun er en knupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg til å føde på riksen, hørt så mye postivt...;) Skal huske navnet Mali.....;) gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hiver meg på denne! kan ikke få fullrost riksen nok. og jeg har vært der en god del. først på obs posten og siden på føden og barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei

Det må dere bare gjøre. Jeg fikk jenta mi på riksen.

 

Jeger også veldig fornøyd. anbefaler alle å føde der.

Neg. var dem har bare 6 enkelt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg er også kjempefornøyd! Fikk nettopp nr 2 på Riksen, og selv om selve fødselen var tøffere, var hele opplevelsen av sykehusoppholdet mye mer positivt enn da jeg fødte nr 1 på Ullevål. Ikke det at det var forferdelig der, altså, men jeg følte meg mye bedre ivaretatt på Riksen.

 

Det eneste dumme med Riksen er at de ikke er med på Mor&Barn-undersøkelsen. Jeg hadde først fødeplass på Asker/Bærum, og meldte meg derfor på undersøkelsen, men det ble ikke tatt navlestrengblodprøve på Riksen siden de ikke er med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Har hørt masse fint om Riksen jeg også, og fått fødeplass der i juli! Tror Riksen er med i mor/barn undersøkelsen nå, for det var med et skjema jeg kunne underskrive dersom jeg godkjente de tok blod fra navlestrengen for forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 2 år senere...

hehe, har født 2 ganger på riksen og andre gang var ikke så bra desverre. Men jordmorden jeg hadde er nå selv hjemme i permisjon og det håper jeg hun blir til etter jeg har født! Lykke til allesammen! De har mange kjempe dyktig mennesker som jobber der, har bare vært utsatt for en ikke så bra, for å si det sånn;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg fødte på Riksen i februar 2010. Var strålende fornøyd,

Vi kom inn rett før nattevaktene skulle starte sitt skift, fikk ny jordmor når vi ble fulgt inn på fødestue. Hun hadde med seg en jordmorstudent og spurte forsiktig om hun kunne være med, noe vi sa ja til. Det angret jeg ikke på. En av mine frykter var å bli alene (hadde da sett mange fødeprogrammer på tv og sett at mange ligger der uten annet tilsyn enn fødepartneren). Tror vi kun var på rommet alene i 5 minutter, da måtte studenten på do og få i seg litt mat. Jordmora gikk til og fra.

Vi hadde også en legestudent som satt på en krakk og observerte store deler av tiden. Hun merka vi ikke noe til før helt til slutt, da toppa hun opp og hjalp til len god del.

 

Studenten, Enid var helt fantastisk, hun fulgte meg gjennom hele vakta si. Det siste hun gjorde før hun gikk hjem, var å følge oss ned på barsel og hjelpe oss med å gi A tillegget han måtte få etter at jeg hadde hatt svangerskapsdiabetes.

 

Jeg var lagt inn til observasjon 4 uker før fødselen, og følte meg veldig veldig godt ivaretatt hele tida.

 

Eneste som får meg til å ikke tenke Riksen til en ny fødsel (hvis det blir slik), er at de har fjernet lystgassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte jenta mi på Riksen i februar og følte meg veldig godt ivaretatt. Jeg hadde jordmor Agnete, som var fantastisk flink og fikk meg til å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...