Gå til innhold

et meget bra sykehus å føde på.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 26 som venter mitt andre barn i juli. Jeg fødte min første sønn på sykehuset i flekkefjord i 2004,og vurderer ingen andre steder å føde mitt 2.barn. kjempekoselig personale og utrolig bra avdeling. har kun positive ting å si om fødeavdelingen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg venter nr 3 i august.. Har fått nr 1 og 2 i Stavanger og har hatt en pyton tid på overfylte barselrom! D er mange som sier som deg at d er flott i Agder, men er d like trygt som i Stavanger eller i Kristiansand? Tenker på d med at d ikke er barnelege der hele tiden.. Jeg fikk ikke lov å få nr 2 i Flekkefjord pga frykt for komplikasjoner... Men jeg lengter etter et positivt barselsopphold denne siste gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei! Jeg venter nr.2 i slutten av denne mars måned. Jeg bor i Stavanger, men har veldig stor tillit til Fødeavdelingen i Flekkefjord og har bestemt meg for å føde der. Det betyr mye å føle trygghet hos personalet, og i Flekkefjord er det en liten avdeling i forhold til Stavanger så man for et nærere forhold til de ansatte. Det er veldig dyktige gynekologer og jordmødre i Flekkefjord og man er i gode hender, skulle det oppstå komplikasjoner som ikke de skulle ha kompetanse til å ta seg av, sender de deg fort avgårde til enten Kr.sand eller Stavanger. Lykke til med nr. 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg jobber selv på sykehuset i Flekkefjord (lab), og har fått alle mine 3 her ("selvvalgte KS").

Har BARE go'ord om Avdelingen!!!

Så langt mulig så får man enerom - deeeilig! Er ikke så ofte man må dele rom - i så fall 2-mannsrom - i alla fall ikke 1. døgnet!

Sååå koselige - og FLINKE - folk der! Og da mener jeg både gynekologene/fødselslegene, sykepleierene og barnepleierene og hjelpepleierne og renholderene og ALLE!! Ja, til og med rebnholderene "kjenner deg igjen" og skryter av barnet ditt og SER deg!!!

Fødselslegene er GODE!!! FLINKE!!! Det vet jeg ut fra "rykte på huset" og "rykte på Sørlandet".De stiller ALLTID opp! Føler det sånn selv at de er MYE raskere til å "besøke" kvinnen i fødsel enn hva legene er på større sykehus. Kvinnen ER virkelig i fokus her - ikke noe "samlebånd", nei.

På barsel får man både personlig oppfølging, omsorg - og en KLEM hvis det er det man trenger! Tror ikke mange har gått utherifra med ammeproblemer, for å si det sånn.

 

Rommene er gode, fellerommet er FANTASTISK - med utsikt over hele byen og terrasse og plen utenfor!! Bøker og leker for besøkende søsken, romslig, alltid en duft av nytraktet kaffe!

 

Og "romslige" besøkstider.

Siesta 13-15, ellers kan Far være der! Og om man har enerom (har man som oftest) så kan Far være der da oooog!!!

Jeg fikk besøk fra 100 mil unna da jeg lå der; spurte om det var greit at de kom innom litt utenom visitt-tiden - og svaret var "klaaaart det!!"

Vi hadde faktisk "fest" på rommet da 1.mann ble født; meg, mannen, svigers (2), mine foreldre (2), venner (2) og gammeltante/-onkel (2), Svigermor hadde ordnet med snitter og kaker og ALT!!! Ble bare DEN "day to remember" for oss alle!!!!!!

 

 

Kort sagt: Anbefaler Flekkefjord!!!

 

Og - de tilbyr alle 7 dagers opphold, altså!!!!

De fleste vil hjem etter 3-4 dager, men ei venninne av meg ba om litt ekstra tid (KS) og fikk være så lenge hun ville - no problem - hun ble i 8 dager og koooste seg hele veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

såååå godt å høre !!!

jeg fødte sist i kr.sand, var ok det men ik no mer. kommer til å havne på sykehuset i fl.fjord neste gang, og har bare hørt go ord, kan ikke si annet enn at jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...