Gå til innhold

Søke meg til ABC?


findus

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer litt på om jeg skal prøve å søke meg over på ABC-klinikken, men det er så lite informasjon ute om hvordan ting er der i forhold til på den "vanlige" fødestua, så jeg er veldig usikker.

 

Jeg er nemlig ikke så veldig veldig redd for smertene mest, men veldig redd for å havne i en situasjon der jeg blir liten, eller "tilskuer", eller ikke vet hva som foregår. I så fall hjelper det ikke med bedøvelse tror jeg, snarere tvert imot.

 

Dessuten er jeg gjerne så redd for å få satt bedøvelse at den eneste bedøvelsen jeg ser for meg at jeg vil ha glede av, er lystgass. Og den ofrer jeg gladelig hvis jeg tror jeg kan få føde et sted der jeg selv får være "in charge" og få ordentlig informasjon og oppfølging hele veien.

 

Men nå er det jo første gangen jeg føder, og jeg kan jo ta feil. Jeg vet ikke egentlig om det er så mange flere valgmuligheter på ABC, eller om jeg får være mer "in charge" og får vite hva som skjer noe bedre der. Dessuten har jeg nettopp fått vite at det kanskje er for seint å søke uansett, siden jeg har termin midt i februar. Men jeg har jo ikke fått noe informasjon, så hvordan skulle jeg ha søkt tidligere??!

 

Uff, dette blir visst langt. Men hvis noen har erfaringer med å føde på ABC-klinikken, eller for den saks skyld på en vanlig fødeavdeling på Ullevål, vil jeg gjerne høre hvordan ting foregikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke født der selv, men vet om flere som fødte på ABC da de var på Aker sykehus. Jeg har fått inntrykk av at det blir lagt vekt på at det er den fødende selv som som er hovedpersonen, og at man får føde i rolige omgivelser. Skulle det oppstå problemer kan man flyttes til vanlig fødeavdeling.

 

Har du lest informasjonen som ligger på hjemmesiden deres?

 

http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=591&iInfoId=3280&iDisplayType=2

 

Det er nok best å søke med en gang hvis du vurderer det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann

 

Eg har fått plass på abc klinikken, og eg kan ikek annet et enn å anbefale deg det. Eg har termin 28 desember, så du må bestille nå hvis du vil ha plass, de har ikke plass til alle :)

Så kan du ikke være syk, ikke røyke og du må være frisk og fin for å få plass :)

 

Eg gleder meg så utrolig til vi skal til jordmor igjen, fordi det er så godt miljø der, og du får et stort føderom, og hotel rommet du får etter fødsel er stort og drivelig :)

 

Bare å anbefale :)

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...