Gå til innhold

Oppførsel på kjærester.. hadde dere godtatt dette?


Nit@™

Anbefalte innlegg

Min datter på 16 1/2 og kjæresten på 17 år er mye her, og det er jo greit, men det som irriterer meg er at di sitter i en "dynge" i sofan, helst oppå hverandre. Det er umulig å se på tv i stua, for dem skravler og "tøyser" hele tiden.

Sitter dem ikke i sofan ligger dem på stuegulvet i en "dynge"...

Jeg holder på å bli sprø, det er da vel ikke normal oppførsel?? Eller er det bare jeg som er gammel blitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, sorry men måtte glise litt av innlegget ditt, gammel du lissom...Kjenner meg igjen i det du skrev ja :-))

 

Vi har nemlig opplevd det samme med vår eldste sønn og hans kjæreste, men det var på en ferietur for tre år siden dette første gang skjedde.

Kjæresteparet lå tett omslynget og okkuperte den eneste sofaen som var i denne bitte lille stuen, å så på tv en kveld, de kniste og lo og jeg konsentrerte meg hardt for å klare å høre hva de sa på tv. Gubben satt i en campingstol og sov og minsten hadde med seg et dataspill han var opptatt av inne på soverommet. Det var derfor bare jeg som irriterte meg grenseløst over turtelduenes oppførsel.

Til slutt sa jeg fra at de kunne sette seg pent opp i sofaen og la andre også få plass og slutte å oppføre seg slik de gjorde (småklinte og nussing med høye lyder mm.) når de var sammen med andre mennesker!

Sønnen min ble sur og han tok med seg kjæresten og gikk over til hennes foreldre (som også var på samme stedet som oss).

Her hadde de to snakket med jentas mor som ikke skjønte at jeg hadde reagert på deres oppførsel og jeg tok dette opp med jentas mor dagen etter. Moren og jentas far pleide selv å oppføre seg slik som de unge hadde gjort kvelden før så hun synes det var helt ok at de unge også viste sin kjærlighet på denne måten, noe jeg selvfølgelig sa at jeg ikke ville akseptere i mitt hus foran andres øyne.

 

Jeg synes at man skal selvfølgelig vise andre at man er glad i sin kjæreste, gjerne gi hverandre et kyss eller noen gode ord med "vitner" til stede men det går en viss grense for meg. Sitter man tett omslynget i en stol/ sofa og gir hverandre et kyss eller to så er jo det bare koselig det men å ligge i en sofa og oppføre seg slik disse to her gjorde, det er ikke akseptabelt mener nå jeg.

 

Kanskje jeg er for streng, men jeg vil ha en viss mal for hvordan og hvor mye man skal tolerere når de blir så gamle å ha kjæreste og jeg synes også at ungdommen skal kunne sette grenser for seg selv og vite hva man viser andre og hva som er litt for privat til å vise andre.

 

Jeg skjønner deg godt Hallingbrur, mulig det er mitt hallingblod som av og til bruser litt over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også godtar en god del. Holde hender, nusse litt osv, Men slik "rundvelt" i møbler og på gulvet blir liksom litt drøyt. Spurte om de gjorde slik hjemme hos han.. "nei, det ville de ikke for moren ble så sur" :o)

Får ta en prat med frk`na mi. Be de tone det ned litt.

 

Hvor i Hallingdal er du fra? Bor du langt unna nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal de ta hensyn til at det finnes andre mennesker der. Det er ikke nødvendig å måtte demonstrere sin "kjærlighet" hele tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ærlig talt, de må da kunne ta hensyn til andre.Skal de holde på slik får de gå ett annet sted!

Eg hadde tatt en prat med henne om dette.

Du kan jo filme dem, så hun ser hvor tiet det ser ut!!(viss hun syns det er teit da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ha ha... Jeg pratet med henne, men det hjalp ikke. Så da var det bare en ting å gjøre....

Jeg og gubben, tett omslynget i sofan, nusse og kose :o) Gjorde akkruat som dem. He he, da ble det reaksjon gitt.. hun synes ikke noe om det, så jeg sa bare "Vi er i alle fall litt eldre, og vi er gift, har ikke voksne gifte lov å sitte slik synes jeg jammen du skal tenke deg om!"

Det funka!! Og gøy var det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er nok sånn forelskede ungdommer er, de tenker ikke på at det er andre tilstede de må ta hensyn til.

 

Jeg hører ikke til her inne, er en ungdom selv, derfor det var litt morsomt og lese. Forstår frustrasjonen din over dette. Men har desverre ingen råd, men det du hadde gjort hjalp nok bra skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...